Mòdul “Comunicació, identitat i oralitat en llengua catalana”

El mòdul de Comunicació, identitat i oralitat en llengua catalana  és un mòdul adreçat a alumnat que no entén ni parla català, amb poc gabatge acadèmic, d’alta vulnerabilitat per motius migratoris i amb necessitat de noves oportunitats educatives. Pretén ser un reforç i/o complement durant el seu itinerari educatiu.

El mòdul pretén facilitar l’atenció personalitzada de l’alumnat fomentant aspectes com la coeducació, l’educació per la pau i  evitar possibles conflictes juvenils per motius de segregació de gènere. Fomenta la diversitat, l’acceptació de l’altre i el coneixement de costums, tradicions i cultura del país d’acollida.

En cas que l’alumnat rebi altra tipus de formació paral·lela, aquest material servirà per reforçar, iniciar temes de debat i reflexió i facilitar l’aprenentatge del Català per accelerar la seva inclusió en el sistema educatiu català i a la societat en la que viurà.

El mòdul vol ser una eina senzilla, fàcil de utilitzar, pràctica i adaptable a possibles contextos de realització, tot donant èmfasi a la llengua oral. Es treballen temes vivencials quotidians i es facilita l’aprenentatge significatiu i comunicatiu.

A la Presentació didàctica hi ha una descripció més detallada del mòdul i un document que conté la informació per poder desenvolupar el mòdul.

Finançat per: