1a Fira Inter Centres de Formació Adults del Baix Llobregat

Alumnes, professors i ciutadans interessats en la formació al llarg de la vida es van apropar a la 1a Fira Inter Centres de Formació Adults del Baix Llobregat celebrada el passat 1 de juny a l’edifici Cúbic de Viladecans. El director de Serveis Territorials al Baix Llobregat, Albert Grau, ha valorat positivament que es porti a terme aquesta primera trobada en un format tan obert i participatiu, pel fet que pot ser molt profitós per a tota la comunitat educativa. El cap del Servei d’Educació al Llarg de la Vida, Sr. Jose Pilar, ha intervingut com a expert a la taula rodona. Els van acompanyar la inspecció educativa, la subdirectora de Funció Directiva i Lideratge Pedagògic i la coordinadora de projectes de la Secretaria de Transformació Educativa.
L’objectiu és alinear la feina de diferents serveis municipals com el de joventut, serveis d’orientació educativa, emocionals, socials, promoció econòmica, recursos d’igualtat, de recursos tecnològics i impulsar la xarxa de col·laboració entre els CFA del territori.
La Fira s’iniciava amb la Taula Rodona Present i futur dels CFA, a càrrec d’experts de diferents àmbits relacionats amb la Formació al Llarg de la Vida, que han dirigit els seus parlaments cap a la idea que els CFA s’han d’anar adaptant a la realitat. Els assistents també han pogut visitar els estands dels diferents ensenyaments i associacions d’alumnes per tal de rebre orientació i assessorament. També s’han habilitat tres espais. En un primer, anomenat Experiències de vida a un CFA; un grup d’alumnes i exalumnes explicaven en directe què ha suposat per ells i elles tornar a estudiar, com ho han viscut i quins aprenentatges de vida han extret. En un segon espai, anomenat Bones pràctiques, els diferents centres (docents i alumnes) han exposat els seus projectes. Finalment, un Racó d’activitats, en què els assistents podien participar en activitats i jocs preparats pels diferents centres i així intercanviar experiències.