Educació financera “EFEC Adults”

Logo EFEC AdultsEFEC Adults va néixer el 2014 per poder fer arribar l’educació financera a un ventall més ample de la societat i donar resposta a la demanda detectada des dels centres de formació d’adults. Al llarg de les cinc edicions realitzades EFEC Adults ha anat creixent i consolidant-se com a activitat formativa complementària i voluntària i pràctica sobre finances bàsiques i personals.

El Programa EFEC Adults s’emmarca dintre del Programa EFEC d’Educació Financera a les Escoles de Catalunya, un programa basat en la metodologia EFEP (European Financial Education Partnership) originada en un projecte Comenius (Long Life Learning) de la Comissió Europea i que està centrada en una millor pràctica d’educació financera que es porta a terme a Escòcia.

EFEC Adults es desenvolupa des de l’any 2014 i és un partenariat públic-privat coordinat per l’Institut d’Estudis Financers (IEF) on participen els departaments d’Educació i de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya, l’Institut Català de Finances, l’Agència Tributària de Catalunya i diverses entitats financeres (CaixaBank, Banc Sabadell, BBVA, Banco Santander, Caixa d’Enginyers). A més, col·laboren aportant voluntariat el Col·legi d’Economistes de Catalunya, EFPA Espanya i el Col·legi Jurats de Comptes de Catalunya”

La implicació de les entitats col·laboradores és essencial per al desenvolupament de programa ja que…

• …ofereix eines a la població per combatre la fragilitat financera
    • …contribueix a la reducció d’incidències en l’ús de serveis financers, incentivant l’estalvi i millorant la gestió de les finances personals.
    • …apropa l’activitat bancària i financera a la ciutadania i, d’aquesta manera, contribueix a la transparència i comprensió dels serveis financers

El programa es desenvolupa en diferetns tallers de 60 minuts de durada amb material en constant renovació. Els tallers són:

• Administrant els teus diners: gestió del pressupost personal.
    • Endeutar-se? Amb seny!: com evitar el sobre endeutament i conèixer els productes de crèdit.
    • Inversió intel·ligent: entendre el binomi risc / rendibilitat. Finances socialment responsables.
    • Els impostos i tu: per a què serveix un impost i les conseqüències del frau.

El passat dilluns 15 de juny de2020, a les 17 h, es va fer l’Acte de cloenda de la 8a Edició del Programa EFEC (Educació Financera a les Escoles de Catalunya). Aquesta edició  es va veure afectada pel tancament de centres educatius a conseqüència de la crisi provocada per la Covid-19.