Centres municipals d’Osona. FUNDACIÓ OSONA FORMACIÓ I DESENVOLUPAMENT

La formació al llarg de la vida és un dels eixos transversals dels actuals paradigmes de l’educació. La gestió dels centres encarregats pot ser diversa. Per exemple la Fundació Osona Formació i Desenvolupament creada al març de 2002 i integrada per l’Ajuntament de Balenyà, l’Ajuntament de Centelles i l’Ajuntament de Tona.

El naixement d’aquesta Fundació va ser el fruit d’un llarg procés de treball i reflexió, i suposa l’inici d’un projecte comú i innovador per als tres municipis. Les activitats de la Fundació se centren en l’àmbit de l’atenció a la persona, amb especial incidència en tots els camps de l’educació i, dintre d’aquesta, en el de la formació permanent en un sentit ampli. Així mateix, també es treballa en projectes socials, de desenvolupament local i de promoció del territori.

El projecte més important que gestiona la Fundació és el Centre de Formació Permanent d’Osona Sud (CFPOS) que integra les escoles d’adults de Balenyà, Centelles i Tona. El CFPOS és un centre educatiu de caràcter públic que ofereix formació específica per a persones adultes i té caràcter supramunicipal.

2016_logo_ateneu

L’Ateneu és l’escola d’adults de Balenyà, ubicada a l’antiga escola bressol “El Gra d’Or”. És una escola pensada per al poble però oberta a tothom.

A l’Ateneu es fan cursos anuals encarats a millorar les expectatives professionals dels alumnes com ara informàtica, idiomes i cursos puntuals (píndoles de poques sessions, Prezi, utilització del Drive…) per tal de millorar aspectes concrets.

fotografia de l'edifici de L’ATENEU - ESCOLA D'ADULTS DE BALENYÀ
2016_logo_centelles

L’Escola d’Adults de Centelles (EPA Centelles) té una trajectòria de més de 20 anys fent formació de persones adultes. En els darrers anys s’ha fet una aposta per la formació reglada i per oferir cursos amb acreditacions i titulacions oficials. Actualment l’escola està autoritzada pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, és Centre de Suport de l’Institut Obert de Catalunya (IOC), Punt TIC de la Generalitat de Catalunya, la qual cosa permet a l’alumnat obtenir diverses acreditacions i titulacions oficials.

També treballen en projectes com el projecte de Parelles Lingüístiques o el projecte de Tallers d’Art, entre altres.

fotografia de l'edifici EPA CENTELLES

L’Aula Oberta, fundada l’any 1992, és el centre de formació d’adults de Tona. L’escola té com a objectiu prioritari oferir una oferta formativa continuada que respongui a les necessitats, reptes i exigències del moment actual. Com a escola d’adults treballen per a la formació i creació d’itineraris pedagògics per als majors de 18 anys que tinguin la voluntat i la inquietud d’aprendre, en un món constantment canviant.

L’oferta formativa de l’Aula Oberta de Tona gira a l’entorn de quatre eixos fonamentals: la formació reglada (etapa instrumental, ESO, accés a cicles formatius de grau mitjà i grau superior, etc.), els idiomes (català, castellà, anglès, àrab, etc.), les noves tecnologies (informàtica per a majors de 60 anys, COMPETIC, ACTIC, píndoles informàtiques, etc.) i els tallers (ioga, pilates, patchwork, cuina, dibuix i pintura, etc.)

edifici de l'aula oberta de Tona