Per què és important l’alfabetització informativa dels adults?

 

L’alfabetització mediàtica és un terme que engloba diverses competències. Segons la definició elaborada pel Grup d’Experts en Alfabetització Mediàtica (MLEG) de la UE, inclou totes les capacitats tècniques, cognitives, socials, cíviques i creatives que permeten a un ciutadà accedir als mitjans de comunicació, tenir una comprensió crítica d’ells i interactuar amb ells. En concret, l’alfabetització mediàtica pot significar aprendre a utilitzar una aplicació bancària digital, així com navegar per l’etiqueta de les xarxes socials o ser conscient de les tàctiques d’influència utilitzades en la publicitat o el màrqueting.

En l’article que publiquen Heini Huhtinen i Anne Tastulaca a ePALE se centren en l’alfabetització mediàtica crítica i l’alfabetització informativa per a adults. Tots dos són periodistes amb un gran interès en el canvi del panorama mediàtic, i també dissenyen i coordinen diversos projectes d’alfabetització mediàtica dirigits a adults com a part del seu treball a la Fundació Finlandesa d’Aprenentatge Permanent.

Podreu trobar l’article sencer així com altra informació d’interès a:

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>