XIX Jornada de la Xarxa de Competències Bàsiques

logo de la XIX Jornada de competències bàsiques del 2 de juliol de 2021

La Xarxa de Competències Bàsiques (Xarxa Cb) celebra 20 anys de la xarxa amb voluntat de repensar els processos d’ensenyament i aprenentatge en els seus centres, per mitjà de la formació entre iguals i en xarxa, amb vistes a compartir i a enriquir-se mútuament per millorar els aprenentatges de tots els alumnes.

L’objectiu de la jornada de la Xarxa Cb del passat 2 de juliol va ser el de seguir aprofundint en com passar el poder de l’avaluació als aprenents perquè siguin més conscients del que s’espera d’ells i d’elles, s’involucrin més en el propi aprenentatge i en les tasques escolars per mitjà de processos d’autoregulació i adquireixen autonomia per prendre decisions sobre els passos a seguir.

D’altra banda, la trobada va posar en valor els fruits de la formació entre iguals i en xarxa, ja que aquest curs s’han continuat les pràctiques d’observació entre iguals de parelles recíproques dels equips impulsors dels centres, que suposa un pas endavant en la col·laboració docent en el si de la xarxa i que alhora serveix per modelitzar el feedback i contribueix a l’enriquiment professional. #19JornadaXCB.

Una jornada virtual amb la conferència del Miguel Angel Santos Guerra i la presentació de 65 experiències de centres. Com va dir el Miguel Angel: “Tenemos que formar no a los mejores del mundo, sino a los mejores para el mundo”

A continuació podeu veure el vídeo de la jornada:

Dos centres de formació d’adults van presentar la seva experiència dins dels 21 espais compartim a la Jornada del dia 2 de juliol de la xarxa de CB:

• CFA Rius i Taulet, de Barcelona. Treball per projectes a les escoles d’adults. Aprenentatge globalitzat o per projectes.
    • CFA Vila-seca, de Vila-seca. L’equip impulsor com a eina de transformació del centre.

Al següent enllaç teniu la presentació de les experiències dels centres docents d’adults.

Des del Servei d’Educació al Llarg de la Vida volem agrair als dos centres la participació en la jornada i felicitar-los per la feina feta!!