ABR – Aprenentatge basat en reptes
04/05/20L’aprenentatge basat en reptes, ABR, és una metodologia activa en la que l’alumnat s’involucra en un tema concret que planteja un problema vinculat amb el seu entorn i per tant implica la definició inicial d’un repte motivador i el desenvolupament per part de l’alumne de… Llegeix més»
Crear una activitat competencial, significativa, flexible per tothom durant el confinament
04/05/20
En Jaurés Sanchis, cap d’estudis de cicles formatius a l’INS Josep Brugulat, professor de FOL i EIE i també coordinador del centre de la xarxa 1D d’ActivaFp ens comparteix com va crear una activitat competencial, significativa i adaptada al confinament degut al Covid-19.
L’estat d’alarma… Llegeix més»
IEPAAC inicia la seva aventura
01/05/20
El IEPAAC (Institut d’Estudis Professionals Aqüicoles i Ambientals de Catalunya) inicia l’aventura com a centre i ens presenta la seva proposta professionalitzadora en el següent video. El centre aposta pel medi i les empreses de l’entorn amb projectes d’innovació dins d’un entorn incomparable com… Llegeix més»
Professors o gamers?
30/04/20
En temps de confinament i distanciament social que adaptar-se, cal innovar. I els professors de formació professional és el que estan fent. Fa molt de temps que els joves utilitzen eines de comunicació online per compartir les seves experiències, per jugar en equip.
Eines com… Llegeix més»
Quan el guix deixa pas al youtube
29/04/20
Sóc un profe que gaudeix a l’aula, i que com diria un artista de teatre, “m’agrada el contacte amb el públic” i els primers dies de confinament van suposar un shock. En un tres i no res em vaig trobar tancat a casa sense… Llegeix més»
“No hi ha camí per la formació, la formació és el camí”
28/04/20Parafrasejant aquesta coneguda cita, ens aventurem en la idea que la formació pot ser el camí. I en tot cas, com a mínim, un dels camins.
Aquesta setmana el programa activafp ha posat en marxa una acció formativa estratègica en el sí de les xarxes… Llegeix més»
W. Ernest Henley, Nelson Mandela i ImpulsFP
28/04/20
Estic preparant la jornada d’Emprènfp, que demà, tindrem al núvol. És nit tancada i el silenci inunda el saló. Sols la lluentor de la pantalla trenca la foscor, que sembla haver-se engolit la resta de mobles de la casa. En aquests moments, el temps corre lent… Llegeix més»
L’APRENENTATGE INTEGRAT AL TREBALL PER PROJECTES ALS CICLES FORMATIUS
28/04/20
https://ocastillacorsa.wixsite.com/projectes
És un espai web amb l’objectiu d’integrar en la docència el treball per projectes o ABP , els mòduls transversals de FOL i Empresa Iniciativa Emprenedora i l’emprenedoria.
Creiem en una docència global i transversals que s’integra per EIXOS d’actuació enlloc de Mòduls professional
Del… Llegeix més»
Pensar en les famílies amb infants de 0-6 anys confinats a casa.
27/04/20Pensar en les famílies amb infants de 0-6 anys confinats a casa.… Llegeix més»
Els Cicles Formatius d’Alt Rendiment (CAR) treballat íntegrament per projectes
27/04/20Els Cicles Formatius d’Alt Rendiment (CAR) treballat íntegrament per projectes… Llegeix més»
Emprenedors Vs Emperdedors: Què és l’emprenedoria?
26/04/20
Autora: Olga Castilla, Escola del treball de Lleida , Coordinadora xarxa 1.3 EmprènFP
Entenem l’EMPERDEDOR com :
La persona que no emprèn, que es perd a si mateixa doncs al fer sempre el mateix sempre obté el mateix resultat
Entenem l’EMPRENEDOR com:
La persona que poseeix l’actiud i… Llegeix més»
Quan la pluja cau, i el terra es mulla des de la finestra.
24/04/20
Així hem estat aquest dies 20, 21 i 22 passats, contemplant com la pluja llepava els vidres i mullava els carrers. Mentre des de els nostres despatxos casolans, on els estris de feina es confonen amb la resta d’estris de la llar, vam poder contemplar… Llegeix més»
Covid-19. De la crisi a l’oportunitat
23/04/20
Docents i alumnes de totes les famílies professionals d’arreu ens hem vist abocats, sobtada i involuntàriament, a un nou escenari educatiu. Com fa el propi patogen, la mutació resulta imprescindible. Hi ha qui afirma, i no sense raó, que tota crisi pot ser una… Llegeix més»
De la innovació planificada a la forçosa. Reptes en temps de confinament.
23/04/20
Abans de començar, unes preguntes senzilles:
Què fèiem el dia abans del confinament? Amb qui estàvem? Quina feina vam portar a terme? Amb qui la vam compartir?
Segur que la gran majoria vivíem amb molta normalitat la jornada fins que, gradualment, vam començar a rebre notícies… Llegeix més»
Emprenedor: algú disposat a canviar el món
22/04/20
Ahir, sota la atenta mirada de més de 250 docents de Catalunya, vam presentar el programa EmprènFP. Un dels cinc programes que constitueixen la unitat @impulsfp i que cerca estendre la cultura emprenedora als centres, per arribar finalment a la generació de… Llegeix més»