Inaguració del Garage Lab del CFA Arquitecte Jujol

El passat 5 de maig es va fer la inauguració del primer GarageLab en un centre de formació d’adults, el CFA Arquitecte Jujol. Va ser un espai de trobada de tots els agents implicats en aquest projecte.

fotografia de la Sra Mar Camacho en la inaguració del projecte Garage Lab

fotografia de la Sra Luz Usamentiaga en la inaguració del projecte Garage Lab

S’ha d’agrair l’assistència de….

• La Sra. Luz Usamentiaga, directora general de Regulació, Relacions Internacionals i Comunicació externa de la Fundación Orange Espanya.
    • El Sr. Daniel Morales, director de Responsabilitat Social Corporativa d’Orange.
    • El Sr. Carles López, director de la seu a Catalunya de la Fundació Empieza por Educar.
    • La Sra. Mar Camacho, directora general d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d’Educació de l Generalitat de Catalunya.
    • La Sra. Elena Ferreiro, directora general dels Serveis Territorials del Baix Llobregat.
    • La Sra. Núria Ros, regidora d’Educació de l’Ajuntament de Sant Joan Despí.
    • Comunitat educativa del CFA Arquitecte Jujol

fotografia de la Sra Núria Ros en la inaguració del projecte Garage Lab

fotografia del Sr Laureno Pérez en la inaguració del projecte Garage Lab
bsh

El director del centre va remarcar que l’escola d’adults també és un centre de segones oportunitats per a un sector de la població amb un fracàs escolar important. L’aula del Garage Lab ofereix un extra de possibilitats d’innovació i de recerca digital que fa que els alumnes entenguin el fet d’estudiar com un pla de vida. Com ell indicava, “Al cap i a la fi, el procés d’assaig i error és una constant a la vida”.

Com el director, el Sr. Laureno Pérez, va indicar: “Si hi ha cap centre de segones oportunitats on pugui parlar d’inclusió, de diversitat, d’imaginació, de creativitat, d’educació i de no posar límits en l’acompanyament del nostre alumnat, de paciència en aquest procés… aquests som nosaltres, les escoles d’adults!”

També va recordar que l’alumnat ha d’aprofitar l’educació com a motor de canvi de la seva vida. Els va comentar que agafessin les regnes del seu destí. Sens dubte, els títols són importants, sí, però han de ser el reflex dels aprenentatges, dels coneixements… i, per sobre de tot, va comentar que els alumnes havien de ser inquiets, curiosos i tafaners. La curiositat és el motor que mou el món. Si el temps del Garage Labs i de l’escola serveix per a despertar el cuc de la curiositat, serà el millor diploma i el millor excel·lent.

fotografia d'un noi tocant la guitarra i una noia cantant en la inaguració del projecte Garage Lab

Va indicar: “Ara bé, no només és aquesta escola. Vull parlar-vos una mica del significat que aquest projecte arribi a l’educació al llarg de la vida i a l’educació pública. Les escoles públiques de segones oportunitats sempre estan obertes, i els filtres per accedir-hi són senzills. És aquí on ha aterrat el projecte Garage Labs i ens va com anell al dit. No us podeu arribar a suposar la imaginació, idees i creativitat que suposen aquestes eines i, per tant, aquest desenvolupament en profunditat de la competència digital.”

Des del Servei d’Educació al Llarg de la Vida volem felicitar al CFA Arquitecte Jujol per la gran feina feta!