Segona edició del BLA, BLA, BLA…CFA GIRONA!

alumnes d'un centre d'adults treballant en petits grups

El CFA Girona engega la segona edició del BLA, BLA, BLA…CFA!, activitat emmarcada dins el projecte Erasmus “La Llengua és T-R-A-N-S-V-E-R-S-A-L”. Aquest projecte pretén, mitjançant grups d’intercanvi i voluntariat lingüístic, millorar les habilitats orals en català, castellà, francès i anglès de l’alumnat participant. De moment, s’han consolidat 8 grups lingüístics amb alumnat de nacionalitats diverses i amb coneixements d’alguna o algunes de les quatre llengües impartides al centre.

El projecte “La llengua és T-R-A-N-S-V-E-R-S-A-L” neix de la voluntat de l’equip de professors del CFA Girona per millorar les competències comunicatives de tots els alumnes del centre. És un projecte que té tres objectius bàsics:

1. Plantejar l’ensenyament-aprenentatge de la llengua com una eina transversal a totes les àrees del currículum, a partir d’unes pautes i criteris de seguiment i avaluació facilitats pels professors de llengua.

2. Organitzar intercanvis lingüístics fomentant l’aprenentatge entre iguals, l’autonomia i la competència d’aprendre a aprendre.

3. Implicar tot el personal i l’alumnat del centre en la millora de l’ensenyament i de l’aprenentatge de la llengua.

Per aconseguir-ho parteix d’un alumnat motivat, multicultural i plurilingüe, d’un professorat fortament implicat amb l’escola i amb l’entorn social, i uns projectes d’ensenyament de la llengua consolidats. També incorporarà les noves tecnologies i metodologies gràcies a la formació que els docents rebran a través del programa Erasmus KA1.

Des del Servei d’Educació al Llarg de la Vida volem felicitar el claustre del CFA Girona per aquesta iniciativa i per la integració dels diversos ensenyaments!