CFA Sant Boi: Un model flexible d’educació híbrida als ensenyaments d’adults

Durant el curs 2020-21 els centres educatius han hagut de fer front a escenaris molt diversos i canviants. A més de modificar dinàmiques, projectes i horaris per les mesures de distanciament social, els centres educatius han hagut d’adaptar els estudis postobligatoris a la modalitat semipresencial, i han pivotat de la presencialitat a la virtualitat en els moments de confinament de grups.

En el webinar que us presentem el director del CFA Sant Boi, Toni Pérez Lasierra, explica com el centre ha implantat modalitats d’ensenyaments semipresencials: en quins estudis ho han realitzat, com s’han organitzat, quina ha estat la resposta de l’alumnat i els avantatges i inconvenients de la incorporació de recursos d’educació híbrida. El webinar “Un model flexible d’educació híbrida als ensenyaments d’adults” explica detallament tot aquest treball.

logo del werbinar del 18 de març de 2021 titolat: "Un model flexible d'educació híbrida als ensenyaments d'adults"

La varietat d’ensenyaments que s’ofereixen als centres de formació d’adults fa que s’hagin de plantejar diferents estratègies a l’hora d’abordar les modalitats híbrides. El COMPETIC ofereix la possibilitat de poder-se adaptar completament a un context de no presencialitat o de semipresencialitat, fet que afavoreix el desenvolupament de les competències digitals pròpies d’aquests estudis.

Les característiques d’altres estudis i la varietat en la tipologia de l’alumnat fa que en altres cursos s’opti per una hibridació puntual complementada amb un acompanyament més intens de l’alumnat. Aquest és el cas dels estudis de GES. La motivació d’aquest alumnat amb metodologies atractives és una pedra angular del seu èxit acadèmic. L’aprenentatge actiu, doncs, i l’acompanyament han de caracteritzar les activitats que es puguin desenvolupar en línia.

Finalment s’ha d’afegir que, en el context dels centres de formació d’adults, s’han tingut molt en compte les possibilitats d’accés a la informació i a la comunicació amb dispositius digitals, degut a que en molts casos l’alumnat no disposa del recursos materials necessaris o a causa de mancances en competència digital. Així els centres han hagut d’adaptar tant continguts com canals de comunicació als dispositius mòbils, posar a disposició de l’alumnat espais de treball autònom amb ordinadors i accés a internet o crear orientacions i píndoles d’ajuda per disposar de les habilitats digitals bàsiques necessàries per afrontar els estudis.

Des del Servei d’Educació al Llarg de la Vida fecilitem el CFA Sant Boi per aquest canvi en les metodologies didàcitques que permet que molts més alumnes pugui continuar els seus estudis!