XXVI Concurs Gust per la Lectura

infografia del XXVI concurs del gust per la lecturaEl Departament d’Educació convoca el XXVI Concurs El Gust per la Lectura, basat en una sèrie de propostes d’obres a les quals s’associen materials didàctics.

Per participar en el concurs, els docents hauran de formalitzar la inscripció accedint al formulari mitjançant el portal de centres del Departament, on també trobaran un tutorial per guiar el procés. El període previst és del 17 de novembre de 2020 al 29 de gener de 2021.

El programa El Gust per la Lectura té per objectiu la formació de bons lectors i lectores. Es tracta que, al llarg de la seva formació educativa, els alumnes esdevinguin lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura.  El programa ofereix material didàctic al professorat, i estratègies i recursos per a la dinamització de la lectura, de manera que s’afavoreixi el desenvolupament de les competències literària i social i ciutadana. La dinamització de la lectura es porta a terme relacionant les obres literàries amb altres tipus de discursos, de formats artístics i d’activitats, amb la intenció que el fet lector, a més de proporcionar sensibilitat estètica i contribuir al creixement personal, esdevingui element potenciador del treball compartit i la construcció de la ciutadania.

Podreu trobar les bases del concurs al BASES_XXVI_concurs i les lectures al link.

Animem als claustres dels CFA a participar amb el seu alumnat en aquest concurs com en edicions anteriors!