14. Nus, una nova xarxa docent

Nus és una xarxa docent amb més de 5000 docents registrats, 1200 temes de conversa i 150 respostes diàries.
Existeix un grup molt dinàmic amb més de 1500 coordinadors i coordinadores digitals, on podreu compartir problemes i solucions.

En aquesta col·lecció de vídeos, en Xavier Meler i la Maria Masjoan, de l’àrea de Cultura digital, repassen el funcionament bàsic del Nus.

Primers passos

On parlem de com registrar-se, on fer un primer tutorial interactiu i quines són les pestanyes del teu espai personal.

 

  • Personalitzeu el vostre nom (treure les majúscules, treure el segon cognom, treure els noms compostos si no el feu servir, etc)
    Exemple: JOSE CARLOS ROMAGUERA ORTIZ —> Carles Romaguera
  • Personalitzeu el vostre perfil amb una fotografia . Si no voleu mostrar el rostre clarament, podeu optar per fotografies parcials, més allunyades, amb efectes, caricatures, dibuixos… Com a humans que som, ens agrada veure (o intuir) com són les persones amb qui estem parlant.

    Captura de Pantalla 2022-01-21 a les 15.44.17Captura de Pantalla 2022-01-21 a les 15.48.01 Captura de Pantalla 2022-01-21 a les 15.44.44Captura de Pantalla 2022-01-21 a les 15.47.17Captura de Pantalla 2022-01-21 a les 15.46.07Captura de Pantalla 2022-01-21 a les 15.46.47Captura de Pantalla 2022-01-21 a les 15.47.45Captura de Pantalla 2022-01-21 a les 15.45.19Captura de Pantalla 2022-01-21 a les 15.45.09

Més informació: 

Grups i categories

On s’explica que un grup és un grup “d’usuaris” i una categoria és un conjunt de fils de conversa agrupats. Cada grup d’usuaris dona accés a 1 o més categories.

Cercador

On s’explica el funcionament bàsic del cercador i es recomana cercar un tema abans d’obrir un de nou per evitar temes duplicats.

  • En el vídeo se cerca des de la portada i després es filtra per una categoria. També podeu entrar en la categoria del vostre interès i cercar, ja que et dona l’opció de cercar només en la categoria en la qual hi ets. És bastant pràctic també.

Crear un tema

Com obrir un nou fil o tema de conversa.

Respondre

Parlem de les dues tipus de resposta que podem donar en un fil de conversa: a tot el fil o a una intervenció concreta.

Citacions i mencions

Dues funcionalitats força interessants: la citació o cita, que ens permet respondre una frase o paràgraf en concret d’una intervenció i la menció, que ens permeten interpelar a un usuari perquè intervingui.

M’agrada

El poder dels “likes” per fer que la comunitat funcioni.

Gestió de correus i notificacions

Vols deixar de rebre correus electrònics? Com podem regular el nombre de notificacions segons la categoria o el tema?

Marcar “solució”

La Vicky Gilibars, assessora digital de Catalunya Central, ens parla d’una funcionalitat molt important que permet destacar una resposta com a millor resposta o “solució” a la pregunta inicial que es planteja en un fil de conversa.

Configuració de l’App

  1. Descarrega l’app Discourse Hub a Apple Store  per IOS (Iphone, Ipad) o a Google Play (Android).
  2. Obre l’aplicació i autoritza les notificacions, l’accés a la fotos i, si vols, l’accés a la càmera.
  3. Fes clic al botó Add your first site (Afegeix la primera web)
  4. Afegeix la web comunitat.edigital.cat
  5. Connecta amb la comunitat
  6. Autoritza l’accés a l’aplicació
  7. Acaba l’inici de sessió
  8. Participa! ❤️
Scroll to Top