TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ

L’aparició i consolidació de la xarxa global (internet) i l’ús generalitzat dels nombrosos recursos d’accés a la informació i al coneixement han modificat els hàbits lectors i han canviat dràsticament les estratègies d’obtenció d’informació.

Es diu que el nostre alumnat pertany a la generació digital, perquè ja han nascut en l’era digital. Però l’ús quotidià que fan de la xarxa i els recursos a què accedeixen no garanteixen que l’objectiu perseguit sigui l’aprenentatge. Ni que, en l’entorn digital, tinguin capacitat de llegir de manera comprensiva, autònoma i crítica. Per aquest motiu la UE ha establert com a objectiu prioritari que tot l’alumnat assoleixi nivells òptims de competència digital i, en conseqüència, el currículum vigent al sistema educatiu català inclou la competència digital com una de les competències transversals.

És, doncs, indispensable que l’escola tingui en compte la informació present a la xarxa a l’hora de dissenyar activitats d’ensenyament i aprenentatge de la comprensió lectora i de la cerca d’informació en els diferents nivells educatius i en totes les matèries.