QUÈ I COM AVALUAR

Les tasques que encarreguem a l’alumnat proporcionen evidències d’aprenentatge que permetran detectar si l’alumne ha après allò que teníem com a objectiu.

Són productes que gairebé sempre adopten formats comunicatius i que sovint es concreten en gèneres discursius propis de la matèria. Per això aporten evidències de l’assoliment dels components lingüístics presents en les competències específiques de la matèria, i de la competència clau en comunicació lingüística. En concret, ens fixarem en les estratègies comunicatives que l’alumnat ha activat: per processar la informació, per crear coneixement nou i per comunicar-lo.

Per això, els criteris d’avaluació i els indicadors amb què es graduen han de correspondre’s amb els elements lingüístics seleccionats a partir de les competències específiques de la matèria per poder donar resposta a la situació d’aprenentatge. Ens cal, per tant, establir objectius de caire comunicatiu.