AVALUAR PER DECIDIR

Quan orientem l’avaluació a l’aprenentatge, la plantegem com un procés de reflexió orientat a decidir què cal millorar i com ho podem fer. Des d’aquesta perspectiva, l’avaluació parteix de la recollida d’evidències d’aprenentatge, que cal analitzar per detectar necessitats i decidir quins canvis s’han d’aplicar.

Aquest procés de presa de decisions és responsabilitat dels agents que participen, amb diferents rols, en el procés d’avaluació: alumne, docent i equip docent.

Quan avaluem en el TILC, un grup de decisions necessàries són les relacionades amb l’aprenentatge del llenguatge propi de cada matèria: l’alumne decideix de quina manera pot millorar la comprensió i la comunicació dels aprenentatges fets i el docent replanteja estratègies didàctiques i detecta quines ajudes ha de proporcionar. I l’equip docent, a partir de les necessitats que es fan evidents en l’avaluació, ha de consensuar els components lingüístics que cal introduir i com graduar-los al llarg dels cursos.