Dissenyar activitats productives

 

L’enfocament competencial del currículum vigent orienta els processos d’ensenyament-aprenentatge a capacitar l’alumnat per enfrontar-se a situacions diverses de la societat i de tots els àmbits de la vida. Requereix, per tant, una metodologia basada en el disseny d’activitats autèntiques, plantejades de manera problemàtica, que portin l’alumnat a integrar diferents tipus de continguts, a activar habilitats cognitives d’ordre superior i, en definitiva, a actuar de forma eficaç per tal de resoldre-les. 

Per això, quan es dissenyen activitats d’aula, cal plantejar preguntes o problemes que tinguin relació amb situacions de l’entorn extern a l’àmbit escolar, amb una finalitat clara i rellevant per a l’alumnat, que activin els coneixements apresos per aplicar-los a noves situacions, que promoguin la interacció i el debat, que incentivin l’ús de sistemes semiòtics diversos en l’obtenció d’informació i en la comunicació dels resultats i que requereixin respostes i solucions complexes, comunicades amb un discurs desenvolupat i ben estructurat.