Exemple d’avaluació d’un text descriptiu: l’arc de la Draga

Dins dels materials elaborats per D. Quinquer, Textos per llegir i aprendre, una de les fitxes d’activitat de la unitat temàtica sobre el Neolític, orientada a alumnat de primer d’ESO, consisteix a descriure per escrit l’arc que es va trobar al Parc de la Draga (Banyoles). La fitxa condueix l’elaboració de la descripció seguint les tres fases del procés d’escriptura i aturant-se en l’avaluació de l’esborrany, per tal de millorar-lo en l’escrit definitiu.

En la pàgina 21 es proporciona una base d’orientació a l’alumnat perquè pugui veure quins passos ha de seguir per assegurar-se que descriu l’arc de manera correcta. A continuació, en la pàgina 22 es proposa una taula d’avaluació de l’esborrany que aplica els criteris de pertinència, completesa, precisió, volum de coneixements, organització del text i cohesió textual. Finalment, també proposa revisar l’ortografia i la presentació formal.