Premis Europeus d’Ensenyament Innovador (EITA)

Els EITA (per les seves sigles en anglès: European Innovative Teaching Awards) són uns premis anuals que es van atorgar per primera vegada el 2021, tot coincidint amb l’inici del nou programa Erasmus+ 2021-2027. El premi vol ressaltar les practiques docents més rellevants dins del programa Erasmus+, així com reconèixer el treball del professorat i dels centres educatius participants en projectes de cooperació europea. Aquesta iniciativa pretén posar en relleu el valor de la cooperació europea en l’àmbit de l’educació, així com l’establiment de l’Espai Europeu d’Educació.

S’atorguen quatre premis per cada país participant en el programa Erasmus+, un per cadascuna de les següents categories: Educació Infantil; Educació Primària; Educació Secundària; Formació Professional. Les Agències Nacionals del programa Erasmus+ són les encarregades de realitzar la selecció dels premiats. Es tracta d’un reconeixement a la tasca dels docents que no comporta cap dotació econòmica.

El premi té un enfocament temàtic cada any i reconeix els docents i centres que amb els seus projectes hagin treballar sobre alguna de les prioritats establertes per l’Espai Europeu d’Educació. Pel 2024 el tema és El benestar a l’escola, en connexió amb la implantació de la iniciativa Camins cap a l’èxit escolar, i que explora la creació d’un enfocament sistèmic i integral per al benestar i la salut mental a les escoles.

Els objectius del Premi Europeu a l’Ensenyament Innovador (EITA) són:

• Reconèixer els èxits dels docents i dels centres i homenatjar el seu treball.
  • Identificar i promoure pràctiques d’excel·lència d’ensenyament i aprenentatge.
  • Utilitzar el premi com a mitjà d’aprenentatge mutu.
  • Destacar el valor del programa Erasmus+ per a la col·laboració del professorat europeu i la creació de l’Espai Europeu d’Educació.

CONVOCATÒRIA 2024

Web premis EITA (Comissió Europea)