BAGATGE PERSONAL

Quan l’alumne s’enfronta a l’acte d’aprendre, gairebé mai parteix de zero. Té un bagatge personal que fa que el seu punt de partida sigui únic i ben diferenciat dels altres. Aquest bagatge personal s’ha generat a partir d’experiències familiars, escolars i socials i de les vivències associades, i constitueix la base sobre la qual construirà els nous coneixements.

Per això, a l’aula cal: tenir present la diversitat de punts de partida i de coneixements previs dels alumnes; preveure estratègies per generar en tot l’alumnat el desig de participar i aprendre; transmetre expectatives d’èxit, sigui quin sigui el punt de partida, i finalment identificar i aprofitar per a l’aprenentatge les potencialitats i els coneixements de cadascú.