Llegir

Llegir a les matèries implica quelcom més que aplicar la mecànica de la lectura. L’alumnat ha d’aprendre a ser autònom, estratègic i eficient sigui quina sigui la naturalesa dels textos: ha de desplegar competències lectores que permetin utilitzar la lectura com a eina per accedir als continguts disciplinaris (tant se val si són de matemàtiques, ciències socials o música), descobrir i construir i ampliar coneixements. És a dir, la lectura com a eina d’aprenentatge en totes les àrees del currículum.

Aquest repte ens obliga, com a docents, a prendre decisions quant a quins textos fem llegir en les matèries, quins objectius prioritzem, quines estratègies es posen en joc i quines ajudes hem de facilitar a l’alumnat.