La presa de decisions al departament de ciències de l’INS Marta Estrada

Partint de la detecció de dificultats de l’alumnat a l’hora de donar resposta a les activitats que se’ls proposaven, el departament de ciències  de l’INS Marta Estrada ha consensuat una planificació del que s’ha d’ensenyar al llarg dels quatre nivells de l’ESO, de manera gradual. Aquesta planificació, que han anomenat Pla de Departament Phi, fa evolucionar en paral·lel quatre eixos: les pràctiques epistèmiques, les metodologies de la ciència, les destreses cognitives i les destreses lingüístiques (aquest últim eix inclou funcions cognitivolingüístiques però també estratègies de lectura crítica i coneixement dels gèneres discursius propis de la disciplina). En paral·lel, també han seqüenciat el vocabulari clau de les ciències al llarg dels quatre cursos.

Aquest pla s’ha començat a aplicar durant el curs 2020-21 i n’han fet la descripció i la valoració inicial en l’article El pla de Departament Phi: una empenta lingüística a la competència científica, escrit per diversos autors, que us recomanem que llegiu.

Font de la imatge: INS Marta Estrada

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>