Seqüenciació de les funcions cognitivolingüístiques a l’INS de Badia del Vallès

Partint de la necessitat detectada de millorar l’expressió escrita de l’alumnat, l’institut de Badia del Vallès va consensuar amb el professorat de tots els àmbits curriculars una proposta de seqüenciació. Concretament, van elaborar i discutir en equip un sistema de rúbriques a diferents tipus de text i es va consensuar el nivell on s’aplicarien. A continuació es van compartir les rúbriques amb l’alumnat dels cursos respectius, per tal d’adequar-les al registre i maduració de cada nivell.

El resultat és un sistema de rúbriques, com a instrument d’autoregulació per a l’alumnat, organitzat per cursos, que s’aplica en totes les matèries: descripció i definició (primer), narració i instruccions (segon), justificació (tercer), argumentació (quart).