Dear Earth

Calendari, elaborat per l'alumnat, en forma de graella amb imatges de les activitats de cada mes.

Join the great mission to love our home the Earth

La Meritxell Mari i el Miquel Serrano de l’escola Sant Pere de Monistrol de Montserrat i la Montse Povill, la Begoña Hernández, la Laura Pallàs i l’Esther Rodríguez de l’escola Barrufet de Sant Boi de Llobregat han participat en el projecte etwinning “Dear Earth” juntament amb sis escoles d´Itàlia, Grècia, Polònia i Letònia.

“Dear Earth” és un projecte realitzat amb els més petits de l’etapa de Primària i des del seu inici ha tingut un marcat caràcter interdisciplinari, integrador i col·laboratiu.

Una carta poderosa i il·lustrada de la Mare Terra als seus fills arriba a les escoles en forma de llibre (“Dear children of the Earth, a letter from home” de Schim Schimmel), recordant-nos la responsabilitat de protegir el món on vivim. Així impliquem el nostre alumnat en una àmplia gamma d’activitats destinades a promoure la creativitat, la consciència ambiental i el pensament crític.

Infografia amb imatges d'animals

El nostre projecte es basa en tres factors:

1-La Terra és casa nostra i necessita la nostra ajuda

2- El nostre alumnat , que serà la següent generació, és clau en el futur del planeta

3- L’amor és una emoció potent i positiva

“Dear Earth” ha ajudat al nostre alumnat  a estimar la Terra i a sentir-se més connectats amb la natura, aprenent a apreciar, entendre i reflexionar sobre els animals en perill d’extinció, el món que ens envolta i les nostres possibilitats com a agents de canvi.  La carta de la “Mare terra” demanant ajuda, provocà com a resposta la realització de tasques mensuals dividides en tres fases: “Estimats amics” (conèixer altres escoles de diferents països que també van rebre la carta per poder col·laborar junts), “Estimats exploradors” (estimar i aprendre sobre la terra a través de l’art , la música, activitats interdisciplinaris de codificació (sensibilització mediambiental i pensament computacional, visites d’experts i introducció de rutines de pensament per activar l’aprenentatge del pensament crític en edats primerenques) i “Estimats influencers” (influir en altres en la protecció de la planeta i els seus habitants amb vídeos i campanyes solidàries).

El projecte finalitza amb una última missió, un vídeo interactiu demanant cartes dels nens i les nenes per a la Terra, amb els seus missatges plens d’esperança i projectes de futur.

La situació de pandèmia mundial a causa del COVID-19 va determinar que la última part del projecte s’hagués de “reinventar” per involucrar tant mestres com alumnat des del confinament. Les videoconferències i la col·laboració dels docents van ser crucials per proposar activitats senzilles de fer des de casa i que alhora poguessin permetre la participació de tothom i fessin feliços els nostres nens i nenes: vídeos dels mestres per animar l’alumnat  o  la col·lecció col·laborativa “Flors per eTwinning” per celebrar el 15è aniversari de la plataforma. La creativitat dels nostres nens i nenes fins i tot tancats a casa es veu en flors dibuixades, de papiroflèxia, fetes amb plastilina, del test del balcó, del jardí, amb joguines, del carrer de davant de casa…

Infografia amb imatges de flors

Un món més sostenible requereix noves maneres de viure i el nostre alumnat serà la generació futura. Creiem que “Dear Earth”ha possibilitat que, abans de  decidir “salvar el planeta” els nens petits puguin descobrir perquè és important i bonic, “estimar-lo” i així poder sentir-se motivats a preservar i protegir la terra i els seus animals.

Valorem com a punts forts de projecte la  integració de centres que mai no havien participat a eTwinning recolzats per eTwinners amb àmplia experiència i la importància de potenciar la col·laboració i interacció amb els socis.  L’avaluació i la difusió  també han estat presents des de l’inici del projecte.

Alguns resultats reeixits, fruit d’una  col·laboració intensa són el calendari solidari i la participació en la Setmana del codi “Code week” i al 2019 Code week “4 all Challenge”  aconseguint el “Certificate of excellence in coding literacy” amb l’activitat “Endangered animals”-

Calendari amb imatges d'animalsInfografia amb imatges d'alumnes fent diverses activitats

Calendari Solidari        Endangered animals (unplugged coded activity)

Enllaços :

Twinspace del projecte: https://twinspace.etwinning.net/92652/home

Resum comentat del projecte: Última missió: Genially- https://view.genial.ly/5eb14d19a8079b0d8e50d5c3/presentation-dear-earth

Activitat durant el confinament: Wakalet : Happy Birthday eTwinning