Entrega de Premis Nacionals eTwinning 2022

Cinc docents catalans responsables de quatre d’un total de dotze projectes de comunitats autònomes han estat reconeguts amb els Premis Nacionals eTwinning 2022, atorgats pel Ministeri d’Educació i Formació Professional per promoure la col·laboració entre el professorat i l’alumnat i la realització de projectes col·laboratius utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació.

El subdirector general de Recerca i Cultura Digital, Jordi Serarols, ha assistit al lliurament dels premis conjuntament amb la Ministra de l’Educació i Formació Professional, Pilar Alegría. Durant la celebració, s’ha destacat la qualitat dels projectes i la implicació del professorat amb la innovació educativa.

Han estat premiats els següents docents catalans en les 4 categories:

En la categoria d’Educació Infantil, el projecte titulat ‘Journey in the Trail of ebooks‘, realitzat per Meritxell Castellvell Marco de l’Escola Anna Mogas de Granollers.

Aquest projecte té com a objectiu donar suport al desenvolupament del llenguatge, conscienciant en la importància de la lectura/escriptura, amb un enfocament multidisciplinari. Al projecte han col·laborat centres de Turquia, Romania i Catalunya. S’ha treballat llibres de diferents autors. El projecte destaca un pla detallat amb les responsabilitats i la distribució equitativa d’aquestes entre docents i estudiants. Com a productes finals comuns s’ha elaborat un eBook i una exibició virtual.

En la modalitat de Primària, ha estat guardonat el projecte ‘Mysterious NSSs Superheroes will save Europe‘, dut a terme per la docent Josefina Vendrell Vila del Col·legi Sant Josep de Navàs.

Aquest treball posa en relleu la resolució de problemes amb la mirada posada a la Unió Europea i la seguretat a l’àmbit digital. S’han utilitzat diferents metodologies per fomentar un paper actiu i autònom per part de l’alumnat, així com una reflexió sobre el seu propi aprenentatge. L’alumnat va treballar en grups internacionals, produint les seves pròpies notícies falses i reflexionant-hi i opinant-hi. En aquest projecte hi han col·laborat cinc centres d’Itàlia, Grècia, Bulgària i Espanya.

En la modalitat de Batxillerat (Novel), ha estat premiat el projecte titulat ‘Science in my life‘, realitzat per Margarita Soriano Lasheras i Ana Pérez Nuñez de l’Institut Joan Brossa de Barcelona.

La idea principal d’aquest projecte era que l’alumnat observi els esdeveniments que succeeixen a la vida quotidiana i que comprenguin i reflexionin sobre el perquè. El projecte desenvolupat en col·laboració amb centres educatius de Turquia i França, destaca per la gran varietat d’activitats col·laboratives entre grups nacionals i internacionals i la innovació pedagògica i creativitat mostrada.

La docent, Maria Isabel Vila Figueroa de l’Institut Ronda de Lleida ha estat premiada pel seu projecte: “What could have hAPPened en la categoria de Formació Professional.

La temàtica del projecte ha fomentat la reflexió i l’anàlisi crítica de l’alumnat, contribuint al coneixement de la història i de la identitat europea i ha permès entendre el seu paper en la configuració de la societat actual. En aquest projecte hi han participat centres de diversos països (Itàlia, Grècia, Romania, França, Hongria i Espanya) i ha destacat per l’originalitat de la proposta en imaginar com Internet hagués canviat l’esdevenir d’alguns esdeveniments històrics clau a la història europea.

La nostra més sincera enhorabona a tot el professorat i alumnat  premiat per l’excel·lent feina!

Trobareu tota la informació al Portal del Servei Nacional de Suport eTwinning i en aquest enllaç tot sobre la Cerimònia de lliurament dels Premis Nacionals eTwinning 2022.