Cinc docents catalans responsables de quatre d’un total de dotze projectes de comunitats autònomes han estat reconeguts amb els Premis Nacionals eTwinning 2022, atorgats pel Ministeri d’Educació i Formació Professional per promoure la col·laboració entre el professorat i l’alumnat i la realització de projectes col·laboratius utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació.
El subdirector general de Recerca i Cultura Digital, Jordi Serarols, ha assistit al lliurament dels premis conjuntament amb la Ministra de l’Educació i Formació Professional, Pilar Alegría. Durant la celebració, s’ha destacat la qualitat dels projectes i la implicació del professorat amb la innovació educativa.
Han estat premiats els següents docents catalans en les 4 categories:
En la categoria d’Educació Infantil, el projecte titulat ‘Journey in the Trail of ebooks‘, realitzat per Meritxell Castellvell Marco de l’Escola Anna Mogas de Granollers.
Aquest projecte té com a objectiu donar suport al desenvolupament del llenguatge, conscienciant en la importància de la lectura/escriptura, amb un enfocament multidisciplinari. Al projecte han col·laborat centres de Turquia, Romania i Catalunya. S’ha treballat llibres de diferents autors. El projecte destaca un pla detallat amb les responsabilitats i la distribució equitativa d’aquestes entre docents i estudiants. Com a productes finals comuns s’ha elaborat un eBook i una exibició virtual.
En la modalitat de Primària, ha estat guardonat el projecte ‘Mysterious NSSs Superheroes will save Europe‘, dut a terme per la docent Josefina Vendrell Vila del Col·legi Sant Josep de Navàs.
Aquest treball posa en relleu la resolució de problemes amb la mirada posada a la Unió Europea i la seguretat a l’àmbit digital. S’han utilitzat diferents metodologies per fomentar un paper actiu i autònom per part de l’alumnat, així com una reflexió sobre el seu propi aprenentatge. L’alumnat va treballar en grups internacionals, produint les seves pròpies notícies falses i reflexionant-hi i opinant-hi. En aquest projecte hi han col·laborat cinc centres d’Itàlia, Grècia, Bulgària i Espanya.
En la modalitat de Batxillerat (Novel), ha estat premiat el projecte titulat ‘Science in my life‘, realitzat per Margarita Soriano Lasheras i Ana Pérez Nuñez de l’Institut Joan Brossa de Barcelona.
La idea principal d’aquest projecte era que l’alumnat observi els esdeveniments que succeeixen a la vida quotidiana i que comprenguin i reflexionin sobre el perquè. El projecte desenvolupat en col·laboració amb centres educatius de Turquia i França, destaca per la gran varietat d’activitats col·laboratives entre grups nacionals i internacionals i la innovació pedagògica i creativitat mostrada.
La docent, Maria Isabel Vila Figueroa de l’Institut Ronda de Lleida ha estat premiada pel seu projecte: “What could have hAPPened“ en la categoria de Formació Professional.
La temàtica del projecte ha fomentat la reflexió i l’anàlisi crítica de l’alumnat, contribuint al coneixement de la història i de la identitat europea i ha permès entendre el seu paper en la configuració de la societat actual. En aquest projecte hi han participat centres de diversos països (Itàlia, Grècia, Romania, França, Hongria i Espanya) i ha destacat per l’originalitat de la proposta en imaginar com Internet hagués canviat l’esdevenir d’alguns esdeveniments històrics clau a la història europea.
La nostra més sincera enhorabona a tot el professorat i alumnat premiat per l’excel·lent feina!
Trobareu tota la informació al Portal del Servei Nacional de Suport eTwinning i en aquest enllaç tot sobre la Cerimònia de lliurament dels Premis Nacionals eTwinning 2022.