Investiguem en l’acció!

Investiguem en l’acció! és una col·lecció de vídeos i d’evidències d’aprenentatge en xarxa al voltant de diferents focus d’interès compartits a les Xarxes Territorials de Transformació Educativa.

Els centres de les xarxes reflexionen i cooperen en el desenvolupament i implementació al centre de propostes educatives sobre diferents focus escollits a partir dels descriptors de l’Eina d’Autoconeixement de Centre i des d’una mirada polièdrica de Les 7 Dimensions de la Transformació Educativa. Aquesta col·lecció és el resultat de compartir amb persones expertes els dubtes, les preguntes, i les inquietuds d’aquests focus a l’hora de pilotar les propostes al centre. Aquest acompanyament s’organitza en diferents moments:

1. Compartim inquietuds a la xarxa

Els centres elaboren a partir del focus escollit un recull de preguntes base que ajudarà a l’expert a crear un vídeo col·laboratiu per ser compartit a l’equip impulsor.

2. Escoltem la veu experta i reflexionem al centre

Una vegada el ponent expert ha elaborat el vídeo posant llum a les necessitats dels centres, els interpel·la perquè reflexionin al voltant d’allò que els ha parlat. Aquest vídeo es comparteix amb el centre perquè els diferents equips treballin les propostes per arribar a acords i conclusions.

3. Aprofundim en un diàleg obert amb l’expert

L’expert i els centres de la xarxa es troben en un diàleg enriquidor que aprofundeix en el focus treballat a partir de la mirada externa per seguir avançant amb el propòsit.