El Departament d’Educació impulsa iniciatives de col·laboració, de coresponsabilització i de treball conjunt entre els diferents agents i actors educatius amb l’horitzó comú de canvi educatiu que parteix d’una concepció inclusiva i orientadora de l’educació i que ha de comportar una transformació global del sistema educatiu. Aquest procés planificat es fonamenta en un aprenentatge centrat en l’alumne que implica canvis significatius en els projectes educatius dels centres que afecten les pràctiques i metodologies docents, l’organització i el funcionament dels centres.

Avatar

Laboratori

Laboratori

Iniciativa I + D del Dept. d’Educació que té per finalitat desenvolupar un model de transformació i millora del sistema educatiu des de la fonamentació pedagògica i la recerca educativa.

Saber-ne més…

Avatar

Programa

Programa

Programa d’innovació adreçat a centres sostinguts amb fons públics del sistema educatiu no universitari de Catalunya per acompanyar-los en la transformació educativa.

Saber-ne més…

Avatar

Xarxes

Xarxes

Les Xarxes Territorials de Transformació Educativa són espais de reflexió compartida per promoure actuacions que possibilitin als centres iniciar la transformació educativa.

Saber-ne més…

 

 

 

 

 

 

 

Els nostres hashtags habituals són:

#LaboratorideTransformació     #TransformacióEducativa     #TransformacióenXarxa     #XarxesTerritorialsTransformació    #DGIRCD

 

Document “L’Equip Impulsor de Centre”

Per què un equip impulsor? Quins objectius els defineixen? Quins són els valors que orienten la seva tasca? Com s’organitza? Com avancem en la transformació educativa? Quines eines i metodologies emprem? Com créixer en xarxa?

Totes les respostes en el document “L’Equip Impulsor de Centre,… Llegeix més»

174 idees clau sobre el sentit de l’escola d’avui

 
QUIN SENTIT TÉ L’ESCOLA D’AVUI? Què cal transformar i per què? 174 idees clau sobre el sentit de l’escola d’avui organitzades en els set focus de debat que es van realitzar amb la participació de 132 docents, 13 alumnes, 10 famílies representants dels 109 centres del… Llegeix més»

Com aprenem? Una breu aproximació científica a l’aprenentatge

L’estat d’alarma decretat amb motiu de la pandèmia provocada pel Covid-19 requereix una reorganització i planificació de les actuacions programades pel Laboratori vers els centres adaptant-les a la situació de confinament. En aquest marc, hem planificat un curs online, per ajudar als centres a millorar… Llegeix més»