Visites en centre 2021 – 2022

 

 

 

Les Visites en Centre organitzades el curs 2021 – 2022 tenen com a objectiu disposar d’una visió general de centre (propòsit educatiu, organització del centre, pràctiques d’aprenentatge i relació amb l’entorn) a través de pràctiques educatives reeixides i el desenvolupament d’estratègies per a la millora de la qualitat educativa. Aquestes visites estan destinades als centres que volen conèixer com altres centres transformats donen resposta al nou paradigma educatiu. En el marc de la mateixa visita, el centre amfitrió presenta una proposta de reflexió pedagògica per vincular la pràctica docent amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Les visites s’organitzen en dos moments, un de virtual asíncron en el que hi estan convidats tots els centres, sense inscripció prèvia, i un altre de presencial, que requereix d’inscripció.

 

Visita virtual

Els centres i els docents visitants poden accedir lliurement a través de la següent aplicació a tot el catàleg de centres, i constitueix en sí mateixa la visita virtual asíncrona. El centre o docent visitant ha de desenvolupar la proposta de reflexió abans d’accedir a la visita presencial. Aquesta proposta vincula la pràctica educativa als Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Més informació sobre els ODS:

Educació per als ODS
Oportunitats per impulsar la transformació. 2a trobada de la Comunitat de Centres Facilitats del PAcTE/ExC
Oportunitats per al canvi. Les facilitadores i els centres facilitats ens connectem amb l’entorn proper i amb el món

 

Visita presencial

La visita presencial es realitza prèvia inscripció i confirmació en les dates i horari indicats a cadascuna de les pàgines de centre de l’aplicació següent. La inscripció es realitza a través del Formulari publicat a la mateixa pàgina. El centre amfitrió organitzarà una visita centrada en l’organització, en les metodologies i en aspectes pedagògics concrets. En la mesura del possible, facilitarà la interacció amb l’alumnat, i reservarà també un espai de reflexió per tal d’intercanviar preguntes i respostes que enriqueixin tant als visitants com al propi centre.

 

Es demana que tant el centre visitant com l’amfitrió difonguin a través de llurs pàgines webs de centre la participació a les visites així com les reflexions sobre les pràctiques educatives. L’ús de l’etiqueta #visitesLab a l’article del nodes permet fer la cerca de totes les publicacions realitzades.

 

En aquesta edició de #VisitesLab 2021 – 2022 han obert les seves portes al llarg del tercer trimestre un total de 22 centres educatius, que han compartit evidències de bones pràctiques a través de les visites virtuals. Aquest material és un valuós recurs de consulta i d’inspiració per a d’altres centres i per als agents d’acompanyament i d’assessorament. Aquests 22 centres han organitzat també visites presencials, i s’hi han desplaçat 271 docents procedents d’un total de 91 centres educatius d’arreu de Catalunya.