Escola Tarlatana – Visites Virtuals Guiades

⭕ Centre amfitrió:

Escola Tarlatana (web del centre)

🕐 Visita virtual:

Dilluns 26 d’abril, a les 15:00h

▶ Descripció:

No entenem l’educació com una acumulació de conceptes i coneixements, estructurats com un manual sinó com l’adquisició d’uns bons aprenentatges per a tot l’alumnat basats en l’adquisició d’estratègies, pràctiques, accions, coneixements, valors, habilitats que ens fan més persona. L’educació és un instrument poderós per al canvi. Per tant, ha de tenir una responsabilitat específica en la construcció d’un món just i solidari. No és neutral.

L’escola ha de ser un centre acollidor, obert al barri, que dugui a terme accions educatives que permetin als infants sentir-se sentir-se bé en el seu barri. L’escola és un espai d’adaptació i socialització. L’escola s’ha d’obrir i deixar entrar experiències externes però també ha de sortir, participar i col·laborar amb els problemes individuals i socials.
Plantegem l’escola com a constructora d’una ciutadania que fomenti el generar alternatives d’accions. Això implica un compromís de l’escola amb l’entorn i la comunitat global. L’escola és un lloc on es fomenta la responsabilitat conjunta, el respecte mutu, la igualtat, la llibertat i la dignitat humana.

L’escola hauria de promoure el pensament autònom i motivar els infants a estudiar i a investigar perquè puguin descobrir la veritat per si sols.

⬆ Fortaleses en què se centra la visita:

Enfocament globalitzat de tots els àmbits d’aprenentatge a partir d’un model pedagògic competencial.

❓ A què poden trobar resposta les persones visitants:

Entre el dins i el fora, conèixer i integrar l’espai natural del nostre entorn proper dins l’aula per treballar d’una manera globalitzada.

🔅 Persones representants del centre amfitrió:
Anna Masip, Directora de l’Escola Tarlatana, de Sabadell.
Eulàlia Monturiol, Cap d’Estudis de l’Escola Tarlatana, de Sabadell.
Irene Mollà, de l’Escola Tarlatana, de Sabadell.
Marta Pagès, de l’Escola Tarlatana, de Sabadell.
Maria Redondo, de l’Escola Tarlatana, de Sabadell.
Anabel García. de l’Escola Tarlatana, de Sabadell.

🎟 Persones convidades al debat:
M. Carme Jiménez, Directora de l’Escola Espiga, de Lleida.
Guifré Dalmau, Director de l’Escola La Serreta, de Santpedor.

🎬 Accés a la visita virtual:

Si visualitzeu l’esdeveniment en directe, podreu participar-hi a través del xat del canal YouTube del Laboratori si hi accediu directament (Mira a YouTube).