Sessió de tancament de la Xarxa Territorial de Transformació Educativa de Catalunya Central

El passat 31 de maig la Xarxa Territorial de Transformació Educativa de Catalunya Central va portar a terme la sessió de tancament de xarxes a l’EOI de Manresa.

La jornada va tenir dues parts:

A la primera part es va posar el focus en els nous currículums a mans de Joel Aranda, director dels Serveis Educatius del Gironès (CRP). En Joel va parlar del nou decret des de la vessant més pedagògica, explicant les novetats, recalcant les fortaleses, la importància de compartir significats, de la projecció al futur i del poder de l’avaluació per a millorar els aprenentatges.

A continuació podeu visionar la ponència del Director els SE del Gironès, en Joel Aranda:

La segona part de la jornada es va dedicar a compartir experiències. Nou centres de la xarxa van presentar una pràctica reeixida portada a terme al seu centre al llarg d’aquest curs i centrada en un dels vectors del no currículum. Els centres que van mostrar les experiències són:

Institut de Gurb: Metodologies que afavoreixen l’aprenentatge competencial de tot l’alumnat.
Escola Font del Roure: Les bicicletes: una situació d’aprenentatge per a afavorir la pràctica competencial a I5
Institut Escola Josep Maria Xandri: Fem arribar el currículum a tot l’alumnat del centre.
Escola Andersen: Llengües i interculturalitat: el projecte “Viatgem pel món”
Escola Sant Marc: Com implicar els infants a prendre decisions per millorar el món.
Institut Escola Sant Jordi: Com prioritzem el benestar emocional per facilitar l’aprenentatge.
Escola Miquel Martí i Pol: Gestió positiva dels conflictes
Institut Escola Barnola: El punt lila autogestionat per l’alumnat d’ESO
Institut Escola Guillem de Balsareny: Com arriba el treball de la xarxa al claustre.

La resta de participants van prioritzar de les anteriors experiències de centres, aquelles que consideraven més interessants i finalment van poder escoltar fins a 4 diferents.

Va ser una jornada molt enriquidora per a tothom.