2a trobada Comunitat de Centres del Projecte Pilot d’Educació Híbrida

El dijous 26 de novembre s’ha celebrat la segona trobada presencial de la Comunitat de Centres del Projecte Pilot d’Educació Híbrida. En aquesta sessió han participat representats d’aquests centres educatius, l’equip tècnic del Departament d’Educació i membres de l’equip de l’Institut de Recerca Educativa de la Universitat de Barcelona (IRE).

Dos han estat els grans objectius d’aquesta segona trobada. Per una banda, la presentació del projecte de l’IRE als centres i, per una altra, la reflexió conjunta sobre les aportacions realitzades en el nodes-intern de treball col·laboratiu creat ad hoc.

Així la Dra. Maria Rosa Buxarrais, coordinadora del projecte a l’IRE, ha explicat que l’objectiu principal del projecte és analitzar la diversitat dels centres en relació amb el seu procés cap a l’Educació Híbrida, l’assoliment dels continguts curriculars i el desenvolupament de competències i detectar elements de millora. S’analitzarà el procés de transformació dels centres cap a una educació híbrida (hibridació), l’ús de metodologies actives (aula invertida, gamificació, indagació, projectes…) en el marc del procés d’hibridació i el seu impacte en l’aprenentatge i el desenvolupament de competències i la perspectiva de professorat, alumnat famílies i comunitat en relació amb el procés d’hibridació. Es volent detectar quines han estat les principals estratègies organitzacionals, (espai / temps / agrupació de l’alumnat…) introduïdes als centres i el seu impacte en l’aprenentatge i el desenvolupament de competències.

Disposeu de la presentació completa de l’IRE en el següent document:

Després els docents representants dels 20 centres que formen part d’aquest projecte pilot d’Educació Híbrida s’han distribuït en dues sales per reflexionar sobre els següents aspectes claus:

Activitats en presencialitat i a distància amb l’alumnat. A què donem valor? Quins són els objectius, les metodologies, les interaccions?

Quines estratègies utilitzem per a fer el seguiment de tot l’alumnat, especialment del més vulnerable? Estratègies organitzatives, metodològiques. Noves necessitats

Amb la moderació dels tècnics del Departament s’han establert dinàmiques de treball amb l’ajuda de padlets que han permès un espai de reflexió al voltant dels eixos:

• Organització i gestió de centre
      • Metodologies innovadores
      • Xarxes i ecosistema educatiu

Finalment s’ha establert un debat conjunt a partir de les discussions realitzades a les dues sales.

Volem agrair la participació de tots els membres d’aquesta comunitat educativa que aposta per la recerca en un model d’educació híbrida.