Planifiquem les 4C: Les músiques del món

En l’article que enllacem es presenta una experiència de disseny i experimentació d’una unitat temàtica TILC sobre músiques del món per a segon d’ESO.

L’activitat es va dissenyar en el marc d’un seminari dirigit per Vicent Pascual Granell i organitzat per la Unitat per l’Educació Multilingüe (UEM) de la Universitat d’Alacant. La unitat temàtica resultant va ser experimentada a l’IES Andreu Sempere d’Alcoi amb alumnat de 2n d’ESO del Programa d’Incorporació Progressiva durant els cursos 2007-2008 i 2008-2009.

El títol de la unitat és Músiques del món: Algèria. Es tracta d’una activitat interdisciplinària sobre la música comercial que s’escolta a Algèria, un país de procedència d’una part de la immigració que rep el País Valencià. Els àmbits curriculars implicats són Música, Ciències socials i Llengua valenciana. A més d’integrar continguts d’aquestes disciplines, la planificació presta atenció al component cognitiu i als elements culturals, a banda del vessant comunicatiu de la llengua. Per tant, és una unitat TILC que integra les 4C.

Font de la imatge: Wikipedia