Formació interna “Escriure a l’institut: escriure des de les matèries”

En l’espai Ateneu, teniu a la vostra disposició una formació interna de centre que podeu oferir al professorat per formar-se en estratègies per ensenyar l’escriptura en totes les matèries. Es tracta de l’itinerari “Escriure a l’institut: escriure des de les matèries“.

El nou currículum inclou el vector Qualitat de les llengües i la Competència clau en Comunicació lingüística, que queden integrats en les competències específiques de totes les matèries de l’Educació Bàsica. Per tant, ensenyar a escriure els gèneres de les matèries forma part dels objectius educatius que cal fixar en la intervenció docent.

En les orientacions de l’itinerari es fa esment a la necessitat de millorar l’escriptura per part de l’alumnat, i a la necessitat de reflexionar sobre el seu ensenyament al llarg de l’escolaritat bàsica.

Per això, es fixen els següents objectius:

• Millorar el nivell d’escriptura de l’alumnat.
  • Unir esforços de tot el professorat del centre i ser més eficients.
  • Conèixer i apropiar-se dels continguts i dels criteris d’avaluació amb relació a les activitats d’escriptura des de les matèries.
  • Consensuar criteris i pràctiques sobre l’escriptura.
  • Conèixer i compartir maneres de treballar a partir d’experiències d’altres centres educatius.
  • Dissenyar, experimentar i avaluar, de manera coordinada, una pràctica d’escriptura.
  • Valorar les experimentacions i arribar a acords sobre els aspectes a consolidar com a departaments amb relació al tema.
  • Definir models organitzatius de centre que milloraran la coordinació dels diferents departaments.

El material s’estructura com es mostra:

Dos aspectes són claus en aquest format d’itinerari formatiu:

• Que el centre el segueixi de manera autònoma, però col·legiada, implicant tots els docents.
  • Que s’arribi a acords de centre que permetin dissenyar un pla que garanteixi la millora de l’escriptura en totes les matèries.

Us animem a presentar-lo al Claustre del vostre centre.