Gràcies, Jordi

Aquesta setmana en Jordi Domènech-Casal ens ha deixat.

Indiscutible referent del TILC, ens en queda un llegat importantíssim que contribueix al seu enriquiment i difusió.  Amb aquest propòsit: difondre la necessitat de treballar la llengua en totes les matèries i, molt especialment, en les classes de ciències, al llarg dels darrers deu anys va produir tot un seguit d’articles i materials d’aula que, generosament, va posar a l’abast de tot el professorat en els seus blogs -entre d’altres, Pupitrelàndia i jordi domènech ePortfolio-. L’objectiu era aconseguir que els alumnes “pensessin ciència” i aprenguessin a “parlar ciència”. Tot des de l’honestedat, la senzillesa i el rigor que el caracteritzava. I el sentit de l’humor.

En volem destacar, de manera especial, l’aportació a la difusió del TILC a través del seu llibre Mueve la Lengua, que el cerebro te seguirá. 75 acciones lingüísticas para enseñar a pensar Ciencias (2022). Un llibre farcit de recursos i eines d’aula que aporten noves mirades sobre l’ensenyament de les ciències. Mirades que també es poden aplicar a altres matèries.

Les persones que seguiu aquest Nodes n’heu pogut detectar la petjada: en articles, llibres, exemples d’activitats didàctiques i recursos que hem anat enllaçant des de bon començament. Potser no sabeu que, a més, en Jordi va revisar molts dels continguts del Nodes i, conjuntament amb la Neus Sanmartí, va col·laborar en l’elaboració de l’àmbit Com avaluar, i per aquest motiu tots dos consten com a col·laboradors als crèdits que hi ha al peu de la pàgina. En Jordi també va formar part de l’equip de formadors TILC durant 3 cursos, entre el 2014 i el 2017.

Tots els companys i companyes d’aquest equip ja l’enyorem. Continuarà sent un dels nostres referents principals.

Per tot plegat, gràcies, Jordi, company.

Us convidem a llegir un dels seus últims regals, l’article Invitació al brutalisme arquitectònic, en què, amb una de les metàfores enginyoses que solia emprar, compara el TILC amb el brutalisme arquitectònic: integrar la llengua en les activitats d’aula és ensenyar l’estructura del coneixement.

Us convidem també a resseguir, en aquest Nodes, les seves publicacions relacionades amb el TILC. Les localitzareu clicant l’etiqueta #Jordi Domènech-Casal.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>