Us recomanem una sèrie d’articles de Juan Cruz, expert en temes relacionats amb les dificultats de comprensió lectora. Aquesta sèrie recopila anàlisis i propostes sobre el fet que la comprensió de l’enunciat dels problemes matemàtics incideix en la bona resolució que l’alumne en fa. Efectivament, la resolució de problemes és una de les activitats on més pes té el llenguatge verbal dins de l’àmbit matemàtic, per bé que no és l’única.
L’article enllaça a diversos articles anteriors, com ara:
- Mejorar la comprensión de problemas matemáticos, on proposa elaborar enunciats que tinguin relació amb situacions més properes a l’alumne, per garantir la rellevància i significativitat de la proposta.
- Estrategias para la comprensión de problemas matemáticos y memoria de trabajo, on comenta una proposta concreta de millora basada en l’activació d’estratègies verbals i visuals.
- La paráfrasis como estrategia de resolución de problemas matemáticos.
Dos dels articles s’orienten a l’alumnat amb problemes d’aprenentatge, un dels quals s’adreça especialment a atendre alumnes de secundària.