1a Jornada de formació Equips directius de centres facilitats del Laboratori

El passat dia 8 de juliol es va celebrar la 1a Jornada de formació dels Equips Directius dels Centres Facilitats del Laboratori de Transformació Educativa. Va ser la primera sessió, conjunta i en videoconferència, de la formació que es desenvoluparà al llarg de tot el curs, organitzada en 3 moments de periodicitat trimestral, per orientar l’equip directiu en l’organització i gestió del curs des del respecte a la seva autonomia, i per promoure la coordinació entre l’equip directiu, l’equip impulsor, el facilitador i el Laboratori de Transformació Educativa.

La transformació educativa dels centres impulsada pel Laboratori de Transformació Educativa, iniciativa R+D+I de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital, es regeix per tres principis, l’autonomia, la descentralització i la coresponsabilitat, i se sustenta en tres àmbits que han de donar-se alhora, la innovació, la formació dels docents i l’avaluació d’evidències. Escoltem al Sr. Jesús Moral, Sub-director General d’Innovació i Formació:

Més de 200 membres dels equips directius dels centres facilitats del Laboratori que aquest proper curs 2020 – 2021 rebran acompanyament en centre per mitjà de la facilitació, una estratègia empoderadora i respectuosa amb l’autonomia del centre per iniciar i avançar en la transformació educativa. No ens hem pogut presentar d’un en un, però hem volgut fer-los presents a tots:

L’objectiu és acompanyar-vos en les passes de la transformació educativa del vostre centre mitjançant la persona facilitadora i altres accions del Laboratori:

1. Compartir la finalitat i els objectius de la transformació educativa des de la perspectiva del centre com a organització que aprèn i des de les 7 dimensions de la transformació educativa.
  2. Identificar les necessitats organitzatives del centre per desenvolupar el procés de facilitació amb l’equip impulsor.
  3. Potenciar l’aprenentatge col·lectiu per mitjà d’estratègies de lideratge distribuït i d’espais de reflexió i de regulació individuals i grupals.
  4. Visites entre centres.
  5. Reconèixer les oportunitats per a un propòsit de transformació de centre en el marc de la qualitat educativa.
  6. Incorporar la cultura avaluativa en els processos de centre.

Escoltem els detalls de totes aquestes accions:

El protocol transformador desenvolupat pel Laboratori contempla tant el treball en centre com el treball en xarxa. El treball cooperatiu en xarxa i l’aprenentatge entre iguals és essencial per construir junts l’escola el futur:

Els centres avançats en els processos de transformació educativa i els centres amb facilitació al Laboratori de Transformació Educativa, finalitats i objectius fent camí junts:

Què cal tenir present per dirigir un centre que fomenta la participació i implicació de tots els agents de la comunitat educativa? Diàleg entre centres, 11 sales i més de 200 docents (en un article separat es compartirà el recull realitzat per les persones participants als diàlegs):

La Sra. Mar Camacho, Directora General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital, fa la cloenda de la jornada de formació posant l’accent en l’aprenentatge entre iguals i en l’aposta decidida en la transformació educativa sistèmica. Escoltem-la:

Que tingueu un bon estiu! Descansem i omplim-nos d’energia per avançar junts a partir de setembre!