4a sessió Micro-Consorci KA120 MATE, comencem la recerca

CERQUEM CENTRES EUROPEUS DE REFERÈNCIA

Els centres del Micro-Consorci MATE hem començat la recerca de centres educatius europeus de referència.

A la quarta sessió de Comunitat de Centres MATE d’aquest divendres 11 de febrer de 2022, els centres participants ens hem aparellat en grups de visita en tres temàtiques:

○ Lideratge distribuït, sostenibilitat de l’organització i ecosistema educatiu

○ Avaluació i currículum

○ Personalització dels aprenentatges

Volem visitar centres que tinguin una organització transformada i transformadora, que doni resposta als reptes del currículum, amb projectes transversals, centres que facin un seguiment de l’alumnat amb avaluacions individualitzades que permetin fer orientacions personalitzades. Ens agradaria observar centres que desenvolupen el Project Based Learning (PBL), i que tenen com a fonament l’equitat en l’educació.

Des del Laboratori de Transformació educativa, estem treballant per trobar centres a la Reggio Emilia d’Italia, centres que desenvolupen el projecte educatiu de Kunskap Sojikab. Centres que treballen amb el mètode Steiner-Waldorf a França o amb Blended Learning a Finlandia.

De la mateixa manera que estem engrescats cercant centres, també estem seleccionant els docents que participin en les visites. Per això, els centres MATE constitueixen la seva pròpia comissió de selecció, amb uns criteris de selecció consensuats, per escollir els docents per al Job Shadowing.

Per una altra banda, els centres comencen a buscar cursos internacionals on fer la formació de l’ERASMUS+ a partir de les temàtiques escollides i objectius dels plans d’acció de cada centre.

Continuem compartint del trajecte del Micro-Consorci MATE+.