A MCMATE aixequem el vol

Aquesta setmana estem en l’equador de les visites en centres educatius europeus.

Aquesta setmana amb el nostre equip de tècnics estem visitant Oporto. On podrem contrastar aquestes informacions i aprendre dels lligams que té la universitat amb els centres i les polítiques de proximitat en l’entorn educatiu Portuguès.

També hem començat la visita a Petras (Grècia),  i ja hem fet la visita al centre GRG21 Franklinstrasse de Viena (Àustria)

Volem reflexionar i compartir aquesta experiència plena de preguntes, inquietuds i dubtes com…

Com és l’escola que visitem?

Com són les les seves activitats d’aprenentatge curricular?

Quina és la seua organització estatal i local?

Com es coordinen entre els diferents centres?

Quina és la dotació econòmica i el repartiment de recursos?

De quins recursos humans disposen els centres educatius?

Com es desenvolupa la integració i la inclusió a les aules?

Quin tipus de metodologies utilitzen i com és la seua avaluació?

Les nostres companyes que ja han acabat la visita a  Portiamo, ens expliquen els fonaments que donen la fermesa al sistema educatiu portuguès. Uns fonaments basats en una aposta política que creu en un sistema educatiu integrador, universal, coordinat, amb una visió oberta i amplia cap a l’entorn proper i amb recursos necessaris i compartits.  Entre moltes altres mesures, algunes de les que han estat promogudes pel govern portuguès són les següents:

Generar una necessitat de canvi educatiu amb un model flexible i obert a la comunitat i entitats de l’entorn.

Injectar recursos econòmics al sistema educatiu, principalment en instal•lacions adaptades a les necessitats actuals de la societat, a recursos materials i a les necessitats també econòmiques de les famílies.

Una estructura de governança en què les administracions locals monitoren les entitats i l’administració central monitora a les locals.

Normativa i orientacions per part del govern per tal de desenvolupar la coordinació entre els diferents agrupaments educatius de manera adequada.

Una avaluació externa i pública a la comunitat educativa per detectar accions de millora.

Promoure Activitats d’Enriquiment Curricular per a l’alumnat del primer cicle.

Educació pública obligatòria fins als 18 anys.

Promoure la integració i inclusió de l’alumnat a tots els centres educatius

Tot i que hi ha molts altres àmbits que caldria millorar, amb aquestes mesures el govern portuguès pretén aconseguir que el seu sistema educatiu sigui referent i de qualitat.

Totes les informacions dels viatges les estem publicant a la plataforma eTwinning, juntament amb les visites dels centres de la resta de Micro Consorcis MATE+