“Engranatges en moviment”. Jornada de tancament del curs Laboratori 2020 – 2021

El Dimecres 7 de juliol, de 9:00 a 13:00 hores, els centres que han participat al Laboratori com a centres Referents i Facilitats i els centres que participen a les Xarxes Territorials de Transformació Educativa es troben a la Jornada de tancament del curs Laboratori de transformació Educativa 2020 – 2021 titulada “Engranatges en moviment”.

És una jornada de celebració on visualitzem els èxits aconseguits pels centres i recollits en les diverses actuacions impulsades pel Laboratori al llarg del curs, i també és una jornada de mirada de futur amb les aportacions personals dels diferents docents agrupats en sales de diàleg. La jornada parteix dels docents i els centres educatius, i els situa en el bell mig de l’escenari. El protagonisme de docents i centres s’estén a alumnat i famílies, empoderant tota la comunitat i fent-la partícip dels valors de l’educació de qualitat.

Estructura de la jornada

9:00 Benvinguda (a través de YouTube)

• Sra. Margarida Sala. Direcció del Museu d’Història de Catalunya.
  • Sr. Joan Cuevas. Direcció General d’Innovació, Digitalització i Recerca Educativa.
  • Equip de coordinació del Laboratori. Servei d’Innovació, Xarxes i Serveis Educatius.
  • Sr. Ivo Güell. Relat: “El valor de la cooperació”. Idei Consultores de Formación.

10:00 Experiències del Laboratori (podeu accedir a la sala que vulgueu fent clic a les targetes, més a baix)

• Torn A (10:00 – 10:30): 7 sales simultànies
  • Torn B (10:30 – 11:00): 7 sales simultànies

11:00 Diàlegs (a cada persona inscrita se li ha assignat una sala de diàleg a partir de la priorització realitzada)

• 28 sales simultànies de diàleg (cal accedir a la sala assignada a través de l’enllaç proporcionat per correu)

La segona part de la jornada “Experiències” i la tercera “Diàlegs” estan estretament relacionades. 14 sales mostren experiències viscudes pels narradors pedagògics dels diferents centres del Laboratori. 28 sales acullen espais de debat entorn dels 14 temes clau exposats anteriorment.

12:00 Ponència i tancament (a través de YouTube)

• Sr. Eduard Vallory. Ponència: “Moure els engranatges, fer real el canvi”. Presidència del Centre UNESCO de Catalunya.
  • Sr. Jesús Moral. Subdirecció General d’Innovació i Formació.

Podeu accedir als diferents espais a continuació:

BENVINGUDA

(9:00 – 10:00)

EXPERIÈNCIES DEL LABORATORI

Torn A (10:00 – 10:30)

Feu clic a la sala que vulgueu:

Torn B (10:30 – 11:00)

Feu clic a la sala que vulgueu:

DIÀLEGS

(11:00 – 11:40)

28 sales simultànies per debatre sobre les Experiències del Laboratori. Les persones inscrites reben un enllaç a la sala assignada a partir de les prioritats expressades al formulari d’inscripció. Hi ha dues sales de diàleg per a cadascun dels temes següents:

• La implicació en el projecte educatiu del nostre centre (Sales 1a i 1b)
  • Treball cooperatiu i treball en xarxa (Sales 2a i 2b)
  • Visites i estades inspiradores (Sales 3a i 3b)
  • Estratègies per millorar el lideratge als centres (Sales 4a i 4b)
  • Com, quan, amb qui i perquè aprenem (Sales 5a i 5b)
  • Processos de canvi (Sales 6a i 6b)
  • Implicació de l’equip pedagògic (Sales 7a i 7b)
  • Empoderar-se per transformar (Sales 8a i 8b)
  • Transformar, canviar i millorar (Sales 9a i 9b)
  • Construir un projecte compartit (Sales 10a i 10b)
  • El treball en equip (Sales 11a i 11b)
  • L’escola més enllà del propi centre (Sales 12a i 12b)
  • Com som i a on volem anar? (Sales 13a i 13b)
  • Transformem el sistema educatiu (Sales 14a i 14b)

PER TAL DE REBRE L’ENLLAÇ A LA SALA I PODER PARTICIPAR DEL DIÀLEG ÉS NECESSARI QUE CADA PERSONA INTERESSADA FACI LA SEVA INSCRIPCIÓ A TRAVÉS DEL FORMULARI. S’assignaran les sales tenint en compte la vostra priorització i en rigorós ordre d’inscripció. La limitació d’inscrits a cada sala pot fer que no tothom hi pugui participar. Als participants se’ls enviarà un correu amb l’enllaç a la sala.

ACCÉS AL FORMULARI (Aquest formulari es tancarà el dimarts 6 de juliol a les 10:00h)

PONÈNCIA I TANCAMENT

(12:00 – 13:30)