Escola Aldric – Visites Virtuals Guiades

⭕ Centre amfitrió:

Escola Aldric (web del centre)

🕐 Visita virtual:

Dimarts 27 d’abril, a les 9:30h

▶ Descripció:

L’escola es va posar en funcionament el curs 2006/07 i des del primer moment ha tingut com a objectiu donar resposta a les necessitats educatives de la societat actual. Una societat on tots tenim accés fàcil a informacions completes, diverses, actualitzades… i ja no és vàlid que l’ensenyament es basi en fer acumular aquestes informacions a les memòries dels nens i les nenes.

Al llarg de la curta història del centre s’ha anat desenvolupant la línia pedagògica amb els Ambients d’Aprenentatge a educació infantil i per Projectes de treball a infantil i primària. La transformació avança gradualment substituint els horaris fragmentats per la implementació dels Plans de Treball en les àrees instrumentals a primària. L’assemblea del grup de referència a l’inici del dia que serveix com a punt de trobada i com a espai d’escolta del grup de les necessitats emocionals de cadascú.

Les noves pràctiques demanaven una transformació també de les funcions dels espais d’aprenentatge, d’ampliació dels recursos tecnològics i del mobiliari creant dins de cada grup de referència espais de treball, d’assemblea i de lectura.

⬆ Fortaleses en què se centra la visita:

Moment de transformació que es fonamenta en l’actualització de la línia pedagògica, la formació de l’equip de mestres i el canvi de mirada sobre l’avaluació.

❓ A què poden trobar resposta les persones visitants:00

La importància vital a la formació en Centre, que hem anat configurat segons les necessitats i inquietuds del claustre i als espais de reflexió on hem pogut compartir coneixement i inquietuds entre iguals, en la nostra transformació educativa (Vídeo).

🔅 Persones representants del centre amfitrió:
Alba Abulí, Directora de l’Escola Aldric, de Cassà de la Selva.
Eva Lladó, Cap d’Estudis de l’Escola Aldric, de Cassà de la Selva.
Susanna Vidó, Secretària de l’Escola Aldric, de Cassà de la Selva.

🎟 Persones convidades al debat:
Núria Villaret, de l’Institut Escola Lloret de Mar.
Jeni Linde, de l’Institut Escola Lloret de Mar.
Laura Martínez, de l’Escola Les Arrels, de Maçanet de la Selva.
Montse López, de l’Escola Josep Carner, de Badalona.
Francesc Cortacans, de l’Escola Cascavell, de Sant Adrià del Besòs.
Laura Jiménez, Escola Carrilet, de Palafrugell.

🎬 Accés a la visita virtual:

Si visualitzeu l’esdeveniment en directe, podreu participar-hi a través del xat del canal YouTube del Laboratori si hi accediu directament (Mira a YouTube).