Institut Cardener – Visites Virtuals Guiades

⭕ Centre amfitrió:

Institut Cardener (web del centre)

🕐 Visita virtual:

Dimarts 27 d’abril, a les 10:00h

▶ Descripció:

La proposta del nostre projecte educatiu parteix de la idea fonamental que l’aprenentatge quan s’apropa a l’alumnat, es personalitza, és més profund. Per a fer possible aquesta personalització l’Institut Cardener treballem, des de la inclusió, per garantir que tot l’alumnat pugui desenvolupar les seves aptituds i capacitats així com estructurar i donar força a les seves actituds i hàbits realitzant-se com a persona i ciutadà en un ambient que els faci feliços.

Són diverses les fonts de les quals agafem elements per a desenvolupar el nostre projecte i que ens serveixen de fonament teòric, tenint en compte una visió global de l’ensenyament i de l’educació que se’n deriva.
Aquests fonaments sorgeixen d’idees com ara: el coneixement no és un objecte que es passa d’un a un altre, sinó que és quelcom que es construeix per mitjà d’operacions i habilitats cognitives que s’indueixen, entre altres, en les relacions socials (Socioconstructivisme); la nostra forma de pensar l’educació i la nostra actitud cap els que en participen: alumnat, docents, famílies, etc., provocant les condicions per a que el centre sigui un espai orientat cap a l’aprenentatge de la vida (Ped. sistèmica); així com la idea que hi ha una interacció entre el pensament i l’activitat humana (Teoria de l’activitat).

⬆ Fortaleses en què se centra la visita:

La nostra fortalesa és l’organització i gestió de centre, posant sobretot èmfasi en l’atenció personal.

❓ A què poden trobar resposta les persones visitants:

Com gestionar el temps (horari), lideratge distribuït i organització dels espais.

🔅 Persones representants del centre amfitrió:
David Atzet, Director de l’Institut Cardener, de Sant Joan de Vilatorrada.

🎟 Persones convidades al debat:
Eva Fuentes, Coordinadora Pedagògica de l’Institut Jaume Mimó, de Cerdanyola del Vallès.
Mercè Rom, Directora de l’Institut Jaume Mimó, de Cerdanyola del Vallès.
César Bosch, Director de l’Institut de la Pobla de Segur.

🎬 Accés a la visita virtual:

Si visualitzeu l’esdeveniment en directe, podreu participar-hi a través del xat del canal YouTube del Laboratori si hi accediu directament (Mira a YouTube).