Tallers d’estratègies metodològiques per a l’educació híbrida

 

Partint dels interessos, dubtes i inquietuds que han sorgit als centres que participen en el Projecte Pilot d’Educació Híbrida s’ha organitzat una formació en línia estructurada en tres tallers que tenen com a eix comú les metodologies per a l’educació híbrida en el marc de la transformació educativa i que se centren en les estratègies didàctiques, l’acompanyament emocional i les metodologies per a una avaluació formativa.

Els tres experts que duran a terme la formació són Íngrid Mosquera, a través d’un taller sobre l’aprenentatge actiu i la competència digital, Marta Portero, que oferirà un taller sobre educació emocional, i Jaume Feliu, a través d’un taller sobre les metodologies d’avaluació.

Els continguts s’han allotjat en un curs de Moodle a l’Entorn virtual de Formació Odissea, on els participants, un total de 114 docents dels 19 centres del projecte pilot, poden accedir als materials dels tres formadors, independentment dels tallers als quals s’hagin inscrit. Cada taller té una durada de quinze hores distribuïdes en cinc sessions, dues síncrones en línia i tres sessions asíncrones.

Els tallers

Aprenentatge actiu, metodologies i competència digital

Íngrid Mosquera

Doctora en filologia Anglesa, DEA en psicologia de l’educació, professora adjunta en UNIR, Ingrid Mosquera Gende és una referent en l’àmbit de les metodologies didàctiques actives i l’aprenentatge amb eines digitals. També difon el seu coneixement a través de plataformes digitals i  xarxes socials, podeu trobar els seus articles i reflexions a Twitter @imgende, al seu bloc, i al seu canal de YouTube.

El taller d’Ingrid Mosquera té com a objectius: aprofundir en els elements clau de l’aprenentatge actiu, reflexionar sobre el concepte de metodologia, enfocament, tècnica i estratègia, conèixer diferents metodologies i tècniques per a un aprenentatge actiu i desenvolupar la competència digital per mitjà de l’ús d’eines digitals. Els continguts que s’hi treballaran estan relacionats amb els enfocaments, metodologies, tècniques i estratègies per a un aprenentatge actiu, la competència digital, les eines online, i la participació i col·laboració per a un aprenentatge actiu en entorns no presencials.

Educació emocional i metodologies

Marta Portero

Marta Portero Tresserra és professora associada del Departament de Psicobiologia i Metodologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Es va llicenciar en Psicologia a la UAB el 2009. El 2010 va realitzar un Màster en Neurociències i el 2013 va obtenir un doctorat en Neurociències (Cum Laude) a la mateixa universitat. Ha realitzat estudis com a investigadora postdoctoral a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, ​​a la Universitat d’Utrecht i a la Universitat de la Sabana de Bogotà. Podeu seguir-la a Twitter @martaportero3, i consultar el seu perfil en la UdG.

Amb Marta Portero tractarem què són les habilitats d’autoregulació i la seva relació amb els processos d’aprenentatge, aprofundirem en la ciència de l’estrès i en les seves bases biològiques, revisarem quines característiques té el cervell adolescent, adquirirem habilitats d’autoregulació per poder aplicar a l’aula, aprendrem conceptes sobre l’autoregulació per transmetre’ls als alumnes, coneixerem el funcionament de la “Class-Mood Tool” i la seva utilització a l’aula, i adquirirem coneixements en el camp de l’educació emocional basats en l’evidència científica.

En el taller s’abordaran continguts com la relació entre emocions i aprenentatge, les habilitats d’autoregulació, les eines d’autoregulació, el concepte d’arousal i la seva relació amb el rendiment, i els mites i limitacions sobre l’educació emocional.

Eines per a una avaluació formativa

Jaume Feliu

El tercer taller a càrrec de Jaume Feliu Agulló, tractarà les eines i les metodologies per a una avaluació formativa en el marc de l’aprenentatge híbrid.

Jaume Feliu, és enginyer en Telecomunicacions i actualment és assessor tècnic docent al Departament d’Educació. Ha col·laborat amb la fundació Maecenas, la Universitat de Girona i amb la UOC en diferents postgraus d’innovació educativa i competència digital. És desenvolupador d’alguns complements de fulls de càlcul de Google que aporten millores a l’avaluació amb tecnologia, com són Co-Rubrics, Class-mon o Im Exclass. Podeu accedir als seus articles i continguts a través del seu bloc Tecnocentres i del seu compte a Twitter @jfeliua.

Els continguts del taller sobre avaluació estaran enfocats al replantejament conceptual i metodològic de l’avaluació i a l’ús d’eines que permeten la seva aplicació des d’una perspectiva formativa com les rúbriques, Mentimeter, Pear Deck, Mote, WebCam Recorder, Rubistar, Quizziz, CoRubrics i CLASS-MON. Al seu taller sobre revisarem les bases i les fases de l’avaluació, abordarem des de quins plantejaments didàctics i metodològics podem dissenyar una bona avaluació formativa, així com, les eines per a implementar-la, els criteris per donar un bon feedback, i els instruments i eines per avaluar de manera formativa, com les bases d’orientació i les rúbriques.

Font de les dues imatges que acompanyen al text: www.freepik.com

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>