Transformació Educativa en Xarxa. Oportunitats derivades d’una crisi

La crisi del Covid-19 ha obligat als centres a fer canvis profunds a nivell organitzatiu, metodològic i pedagògic per garantir l’aprenentatge de l’alumnat en temps de confinament. És el millor moment per revisar el propòsit del projecte educatiu de centre i renovar el compromís vers els objectius de desenvolupament sostenible, amb una organització flexible del temps i dels espais educatius per garantir l’aprenentatge personalitzat per al desenvolupament personal i social dels aprenents, des de l’equitat.

La Núria Vaqués i Colomé i la Carolina Carrillo, dinamitzadores de les Xarxes Territorials de Transformació Educativa de Tarragona i de Lleida; l’Esmeralda Pérez i la Marta Caño, facilitadores del Laboratori de Transformació Educativa; i la Dolors Salvadó, membre de l’equip impulsor de l’Institut Escola Mare de Déu del Portal de Batea, ens introdueixen en els 3 eixos de la transformació educativa en xarxa en el webinar monogràfic “Transformació Educativa en Xarxa. Oportunitats derivades d’una crisi” del Pla d’acció de Centres educatius en línia de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital.