Elaborem eslògans per promoure el consum responsable

Es proposa, per a tercer d’ESO, una activitat de caire interdisciplinari: organitzar una mostra de cartells relacionats amb el consum responsable (en podeu trobar la descripció sistemàtica i els materials de suport en aquest enllaç de l’ARC).

L’alumnat mirarà dos vídeos del programa televisiu Un forat a la butxaca (TV3). Després, en grup, faran les activitats d’una aplicació interactiva de Greenpeace sobre el consum responsable, que clouran amb l’elaboració d’un cartell: una part del grup, amb el títol Plantegem el problema; i l’altra, amb el títol Reflexionem i proposem.

És una activitat amb molts requeriments lingüístics, que es poden localitzar en el document d’identificació i desplegament de les competències de l’àmbit social:

• Les fonts d’informació són de caire audiovisual i interactiu. Cal comprendre’n els missatges i saber-ne seleccionar la informació rellevant per a l’encàrrec.
  • Les dinàmiques grupals que es proposa promouen la conversa exploratòria i l’intercanvi d’idees i opinions entre els diferents grups.
  • El producte comunicatiu, el cartell, és de caire multimodal i cal dissenyar-lo tenint present quin objectiu comunicatiu té.
  • Al final del procés cal defensar oralment el producte de cada grup.

Trobareu l’anàlisi dels elements lingüístics del currículum en aquest document.