Planificant en el TILC: L’alimentació i la nutrició

La Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana publica aquesta unitat didàctica integrada, en què es desenvolupen continguts de l’àmbit científic. La unitat porta per títol L’alimentació i la nutrició i articula la intervenció al voltant dels elements TILC.

Atenent als components didàctics i pedagògics TILC, la unitat es caracteritza per:

• La integració del component intercultural, com a eina d’enriquiment de l’activitat i la interacció a l’aula
  • La presentació d’un model de planificació estructurat, centrat en les decisions que pren el docent
  • El desenvolupament d’objectius i continguts disciplinars, en concret, de la matèria de Biologia i Geologia de 3r d’ESO.
  • L’enfocament d’immersió lingüística, ja que s’adreça a alumnat amb un baix nivell de competència comunicativa en llengua valenciana.

Presentem aquesta proposta com un model d’unitat multiseqüència, en que cada “llicó” conté diverses activitats que es treballen de manera estructurada:

• Cadascuna d’elles integra continguts disciplinars, lingüístics, cognitius i culturals.
  • Cada activitat es desenvolupa a través de tres fases: presentació (introducció, motivació i treball dels coneixement previs), focalització en l’aprenentatge (introducció de coneixements nous) i fase d’extensió (d’ampliació).
  • S’inclouen altres activitats per complementar les necessitats educatives: d’avaluació, de lèxic i de reforç.
  • Es proposa avaluació del professorat i auto i coavaluació de l’alumnat.

Us facilitem l’enllaç a la unitat per tal que en continueu explorant el format de programació i el contingut:

També us deixem l’enllaç a la pàgina web on trobareu més propostes: PROJECTE TILC. Unitats integrades de Llengua i Continguts