Obrim el teló a la ciència: teatralització de notícies de premsa

Activitat interdisciplinària que consisteix a preparar una obra de teatre breu sobre un tema científic. L’autora és Estel Freixa-Bódalo i s’ha portat a terme amb alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Caldes de Malavella.

L’activitat consisteix a preparar i representar obres de teatre breu que abordin controvèrsies sociocientífiques. Els tres objectius principals són:

• Potenciar les habilitats orals de l’alumnat
  • Apropar l’alumnat a la realitat científica del moment i fer-lo adonat del vessant controvertit del coneixement científic.
  • Fomentar el treball cooperatiu entre l’alumnat i la col·laboració interdisciplinària entre el professorat.

L’activitat s’ha portat a la pràctica només en la matèria de ciències naturals, però, tal com s’ha programat, està pensada perquè sigui una tasca transversal.

L’autora en remarca com a punt fort, a més del treball dels tres objectius esmentats, el fet que permet treballar temes de ciència des d’un vessant artístic, que incrementa la motivació de l’alumnat i l’aproximació personal a temes controvertits.

Trobareu la planificació de l’activitat i les fitxes amb propostes de temàtiques en aquest enllaç.

També podeu visualitzar l’explicació que l’Estel fa de l’activitat en aquest vídeo del Programa Oralitat de la Universitat Pompeu Fabra:

Font de la imatge: Biswarup Ganguly. Wikipedia.