Treballem l’Islam en un grup divers

Es planteja la unitat sobre l’Islam en un grup de segon d’ESO on hi ha alumnes de diverses procedències i en diversos nivells d’adquisició de la llengua catalana. 

En aquesta seqüència didàctica es donarà el cas que hi haurà un grup d’alumnes, de religió musulmana, que tindran un nivell de coneixements previs superior al de la resta del grup, però una competència lectora inferior. 

Per això, preveurem una activitat d’activació de coneixements previs que els permeti recordar què van aprendre en la seva llengua per tal que ho transfereixin al treball en L2 i perquè ho comparteixin amb la resta del grup. 

Algunes de les activitats es plantejaran a diferents nivells, rebaixant la dificultat, per als grups que necessiten suports addicionals, amb materials complementaris i bastides de suport. 

Per tal de contextualitzar el contingut de la unitat i de potenciar la interacció i l’argumentació, es projectarà un vídeo sobre l’ús del hiyab i els alumnes hauran de posicionar-se tenint en compte els continguts apresos durant la unitat. 

L’activitat està disponible en aquest document.

Font de la imatge: Wikimedia Commons

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>