Aprendre a llegir com un historiador

El Stanford History Education Group és un grup de recerca i desenvolupament que inclou professorat, personal, estudiants de postgrau, post-doctorats i acadèmics visitants de Stanford. SHEG ​​pretén millorar l’educació fent recerca, treballant amb els districtes escolars i arribant directament a les aules amb materials gratuïts per a professors i estudiants.

En el seu web podreu trobar tots els materials descarregables del programa Reading Like a Historian per ensenyar estratègies de lectura de fonts primàries i secundàries, fomentant la lectura crítica i el contrast de fonts. Us proposen unitats didàctiques amb l’ús de fonts procedents de la Biblioteca del Congrés dels EEUU. Les propostes es poden adaptar al nostre currículum. Són bons models de com guiar i orientar el nostre alumnat en l’anàlisi, contextualització i validació de les fonts històriques.

El treball actual de SHEG se centra en com els joves avaluen el contingut en línia. SHEG ​​ha creat un currículum de raonament cívic en línia per ajudar els estudiants a desenvolupar estratègies i habilitats per cercar i avaluar informació a Internet.

Trobareu tots els materials descarregables en espanyol.