Simulem un ple municipal: Joc de rol per debatre una problemàtica ambiental

La proposta consisteix a simular el ple municipal d’un ajuntament on es discuteix l’aprovació d’un projecte que afecta directament l’entorn natural del municipi. L’objectiu és arribar a un acord a partir dels arguments que cada col·lectiu exposi durant el ple.

Durant l’activitat s’utilitzen els recursos i materials següents:

• Fragment en format vídeo d’un ple municipal recent per activar coneixements previs.
  • Targetes de rol amb orientacions breus per preparar el ple: els alumnes, repartits en grups, representen un col·lectiu (veïnat, propietaris del terrenys, associació naturalista, empresa constructora, centre d’esplai, representants de l’ajuntament).
  • Taula d’argumentació per preparar el debat.
  • Cartes conversacionals per dinamitzar la discussió, elaborades pel CESIRE.

Aquesta proposta permet treballar l’argumentació i el debat de manera contextualitzada i mostra a l’alumnat una eina per poder participar en la societat com a ciutadans actius i responsables.

Com a suggeriment, es pot contextualitzar l’activitat tenint en compte l’entorn proper de l’alumnat.

Autora: Estel Freixa-Bódalo (Ins Caldes de Malavella)

Font de la imatge: Unsplash