Un recurs per treballar articles científics

Us presentem la pàgina Science in the classroom, de l’American Association for the Advancement of Science. En aquest recurs, orientat a l’STEM, trobareu articles científics (en anglès) adaptats per poder-los treballar a l’aula. És una pàgina molt completa, que pot ser útil per trobar articles per a nivells alts, especialment per al batxillerat.

Al marge dels continguts, és interessant que ens fixem en l’estructura de treball que proposen per abordar el treball d’aquest gènere discursiu, perquè ens pot ser útil en el TILC:

• Cada dos o tres paràgrafs (segons l’extensió) hi ha un resum de les idees clau
  • Cada gràfic porta adjunta una explicació breu per facilitar-ne la interpretació
  • Hi ha documents d’ampliació
  • Es proposen activitats per treballar el contingut de l’article

Podem imitar aquesta estructura quan adaptem un article per al nostre alumnat, tant d’ESO com de batxillerat.

A banda de l’estructura de treball, també és remarcable el codi de colors que ajuda a identificar, dins de l’article: el vocabulari específic que cal treballar, la part que pertany als experiments, on és la conclusió, quines connexions i referències a altres estudis es poden fer…

Us convidem a regirar els recursos que hi trobareu i a imitar-ne la forma de treballar els articles amb l’alumnat perquè n’identifiquin el gènere, els sigui més fàcil comprendre’ls i en puguin produir.