Construïm un full de ruta per a la millora de la qualitat educativa. 2a trobada de la Comunitat de Centres Referents

 

El Dimecres 9 de febrer, de 17:00 a 19:00 hores, 103 centres del Laboratori que són en un moment avançat de la transformació educativa es troben per segona vegada aquest curs a la Comunitat de Centres Referents:

 

La jornada es divideix en dues part. A la primera, i de manera molt breu, s’explica a través del canal de Youtube els 3 focus de treball prioritzats pel Laboratori: el desenvolupament d’un marc de referència de Qualitat Educativa, d’un model d’acompanyament global en centre, i d’un pla d’acompanyament per a la implementació del nou currículum a través dels ODS i com a oportunitat per a la transformació educativa.

 

 

A la segona part, els centres s’agrupen en 20 sales de reflexió col·lectiva per al contrast de 187 estratègies d’aplicació en centre dels 35 descriptors d’una proposta inicial del Marc de Qualitat Educativa. Amb aquesta proposta de reflexió, s’ha volgut incloure els centres referents del Laboratori en un procés inicial, participatiu, de construcció de les eines de millora que han d’orientar tots els centres en els processos de transformació i millora. És per això que se’ls ha compartit un esborrany de treball perquè contrastin, revisin i aportin la seva expertesa en el redactat de les estratègies i en proposin de noves, amb l’objectiu de recollir la mirada des de la realitat de cadascun dels centres. En aquest mateix procés, també se’ls demana que comparteixin amb la resta de centres evidències d’aquelles pràctiques educatives de centre reeixides d’acord amb les diferents estratègies treballades, que serveixin de model i permetin fer més fluida i efectiva la cooperació entre centres. Finalment, se’ls demana que reflexionin a partir de 7 preguntes disparadores sobre com es poden implementar cadascuna d’aquestes estratègies al centre, on s’hi han de veure implicats tant les iniciatives del Departament d’Educació, com els centres i la comunitat educativa:

– Quins són els requeriments previs?
– En quin context i etapa educativa és prioritari?
– Quins recursos són necessaris?
– Com es pot implementar, per on comencem?
– Quina incidència té en el propòsit de centre, en les pràctiques d’aprenentatge, en l’avaluació i en l’organització?
– Com s’avaluen el procés, el resultat i l’impacte de millora? Com es recullen les evidències?
– Com es difon a la comunitat educativa i com es fa transferència al territori?

El resum de les aportacions dels centres a aquestes 7 preguntes el compartim tot seguit:

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>